Gå till innehåll

[LÖST] FoxTabPDFConverter går ej att ta bort


VladAr

Recommended Posts

Postad (redigerade)

ASUS EeePC, 2½ år gammal, hårddisk 12GB SSD, OS XP Home Edition, Version 5.1.2600 SP3.

Två användare (jag administratör).

Ångrar nyligen installerad FoxTabPDFConverter, men den går ej att ta bort i Kontrollpanelen.

Är det någon som vet hur man får bort den (helt & spårlöst)?

Tacksam för svar.

Mvh.

Redigerad av VladAr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett tillägg till Firefox är det i Firefox - Verktyg - Tillägg som du avinstallerar det.

Hej Cecilia!

Tack för svaret. Ursäkta dröjsmålet (kom hem från Gran Canaria i lördagsmorgon).

Jag har inte Firefox. Tog bort den för länge sedan efter larm om att den var säkerhetsrisk.

Har du en alternativ lösning på problemet?

Tacksam i så fall om du vill dela den med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Firefox en säkerhetsrisk!?

FoxTab PDF Converter verkar vara en virtuell skrivare. Har du kollat i Kontrollpanelen, där man hanterar skrivare? Jag kommer inte längre ihåg exakt var man hanterade skrivare i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Firefox en säkerhetsrisk!?

FoxTab PDF Converter verkar vara en virtuell skrivare. Har du kollat i Kontrollpanelen, där man hanterar skrivare? Jag kommer inte längre ihåg exakt var man hanterade skrivare i XP.

Tack för svaret Cecilia. Nedanstående artikel fick mig att plocka bort Firefox från PC:n:

..."This update adds to Firefox one of the most dangerous vulnerabilities present in all versions of Internet Explorer: the ability for websites to easily and quietly install software on your PC. Since this design flaw is one of the reasons you may've originally chosen to abandon IE in favor of a safer browser like Firefox, you may wish to remove this extension with all due haste.

Unfortunately, Microsoft in their infinite wisdom has taken steps to make the removal of this extension particularly difficult - open the Add-ons window in Firefox, and you'll notice the Uninstall button next to their extension is grayed out! Their reasoning, according to Microsoft blogger Brad Abrams, is that the extension needed "support at the machine level in order to enable the feature for all users on the machine," which, of course, is precisely the reason this add-on is bad news for all Firefox users"...

__________________________________

Beträffande FoxTab PDF Converter så här säger ägarna:

"Description:

FoxTab PDF Converter easily creates PDFs from any Windows program. this tool enables you to create PDF documents from almost any application (Word, Excel, Internet Explorer and more) The easiest way to create and convert any file to a PDF file format".

_________________________________

Medan jag väntade på ditt svar hittade jag i andra forum svaren till andra personer med sama problem. Bl. annat att installera (och låta) Revo ta bort varje spår av FoxTabPDF Converter. Gjorde så, FoxTabPDFConverter är spårlöst borta och PC:n funkar (än så länge) u. problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du hittade en lösning! :)

Det som står, gällande Firefox, är att Microsoft installerar ett Firefox-tillägg som gör Firefox osäkrare, dvs den blir precis som IE, men det går ju utmärkt att inaktivera eller avinstallera det tillägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...