göte Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Hej alla Har för någon vecka sedan installerat Windows7 på en HP-dator som tidigare hade Vista. Enligt HP så skulle det inte vara några problem vilket det inte heller var. Under Vista-tiden så fick ägaren ibland upp "Startreparationsrutan" och efter det ett meddelande om att det inte gick att reparera. Så plötsligt så gick det att starta datorn igen och allt var lungt, men efter ett par sådan händelser så valde ägaren att köpa en W7 Home Edition och jag ominstallerade allt efter att ha formaterat hårddisken (ej snabbt). Det funkade bra några dagar men så kom samma fenomen igen "Startreparationsrutan" dök upp och det gick inte att reparera, men efter att har kallstartat datorn så funkade den någon dag och sen var det dax igen. Nu är frågan vilken hårdvara det är som jäklas? Nån som vet? MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Jag skulle tro att det är hårddisken. Det låter som att det uppstår dåliga sektorer på den så att vissa filer blir korrupta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Hej alla Har för någon vecka sedan installerat Windows7 på en HP-dator som tidigare hade Vista. Enligt HP så skulle det inte vara några problem vilket det inte heller var. Under Vista-tiden så fick ägaren ibland upp "Startreparationsrutan" och efter det ett meddelande om att det inte gick att reparera. Så plötsligt så gick det att starta datorn igen och allt var lungt, men efter ett par sådan händelser så valde ägaren att köpa en W7 Home Edition och jag ominstallerade allt efter att ha formaterat hårddisken (ej snabbt). Det funkade bra några dagar men så kom samma fenomen igen "Startreparationsrutan" dök upp och det gick inte att reparera, men efter att har kallstartat datorn så funkade den någon dag och sen var det dax igen. Nu är frågan vilken hårdvara det är som jäklas? Nån som vet? MVH Göte Har du kört ett hårddisk test eller kontrollerat vad S.M.A.R.T statusen säger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 (edited) Jag skulle tro att det är hårddisken. Det låter som att det uppstår dåliga sektorer på den så att vissa filer blir korrupta. Lite märkligt att det är ett fel som kommer och går Göte Edited April 1, 2011 by göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts