Gå till innehåll

hjälp: Enheter och Skrivare: ?


Nilsson

Recommended Posts

Postad (redigerade)

hejsan.

är lite orolig över det här Enheter och Skrivare, för att det verkar som hela min dator är där ute och jag vet EJ hur ska jag blockera ta bort det, för det står att man kan få tillgång till det och se/bläddra bland filer och Öppna alla filer på datorn står det,

Någon som vet och kan hjälpa mig snälla ?

tack.

När du vill se alla enheter som är anslutna till din dator. använda en av dem eller felsöka en som inte fungerar korrekt öppnar du Enheter och Skrivare.

Enheter och skrivare ger dig en snabb överblick över de enheter som är anslutna till din dator.

'

post-12381-0-82498400-1301605658_thumb.j

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Förstår inte riktigt problemet..

Det är en ny funktion i Windows 7 ungefär samma som enhetshanteraren, fast mera användarvänlig, visar datorn och som du skriver enheter anslutna till den.

Vart "ute" är datorn, och vem vill du blockera den för? inte så att denna funktion på något sätt exponerar din dator eller dina filer ut på nätet.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt problemet..

Det är en ny funktion i Windows 7 ungefär samma som enhetshanteraren, fast mera användarvänlig, visar datorn och som du skriver enheter anslutna till den.

Vart "ute" är datorn, och vem vill du blockera den för? inte så att denna funktion på något sätt exponerar din dator eller dina filer ut på nätet.

men om jag anslute mitt nätverk till en vän då kan han väl kolla det från hans dator eftersom jag är ansluten till hans dator/nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är någonting helt annat. det som en annan nätverksanvändare kan komma åt på din dator är normalt de mappar du valt att dela ut, och då måste han ha ett användarkonto på din dator för att komma åt dessa mappar (vilket man kan ställa in) vad du lättast gör är att gå till kontrollpanelen, nätverk och delningscenter och inaktiverar delning av filer och skrivare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag anslute mitt nätverk till en vän då kan han väl kolla det från hans dator eftersom jag är ansluten till hans dator/nätverk.

Nej, det kan han inte. Han kan bara se att du är på nätverket men inte vad som är i din dator. Jag personligen gillar Enheter och Skrivare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...