Gå till innehåll

USB enhet känns inte igen?


VaroitusVampire

Recommended Posts

På min laptop (Vista Home) använder jag mobilt bredband.

Men när jag sätter in den i en usb-enhet så får jag felmedelande om att enheten inte känns igen.

Och det gäller alla usb-portarna.

När jag provar exempelvis ett usb-minne,kopplar min mobil eller annat så funkar det,men inte bredbandet.

Blir tokig!

Jag är helt nollstäld vad det gäller datakunskap,men om jag gjort rätt så har jag avinstallerat alla usb-portarna och dom har sedan installerats om av sig själva.

Men det funkar fortfarande inte.

Nån som har lösningen??

Annars funderar jag på att formatera om datorn, ifall det skulle hjälpa?

Men har ingen åtserställnings-cd och förstår inte hur man bränner det eller vad jag nu behöver göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej :)

Ett tips bara, förvissa dej om ett USB 2.0 uttag på datorn används till den mobila uppkopplingen.

Testa med att låta stänga av datorn helt innan installationen körs igång, avlägsna all strömtillförsel, laddare & även batteriet under någon minut och montera sedan tillbaka grejerna och starta upp datorn igen.

Om Vista körs och UAC finns aktiverat, prova med att avaktivera UAC innan ovanstående avstängning görs som förberedelse inför installationen. Vidare kan man prova med att installera programvaran "som administratör"

Ett normalt Administratörs-konto bör också helst användas och vara inloggad på under installationen.

När de gäller mobilt bredband så finns där också i vissa fall & vissa datorer problem med få USB att bli upptäckt efter installation.

Antingen att spänningen i modemet som blir kvarlämnad vid omstart av datorn får USB hanteringen & hänga sej.

I eget fall så har jag också lagt märke till lite då & då att övriga USB uttag tillsammans med t.ex USB minnen har svårt & fungera med de mobila bredbandet. Om det beror på bredbandets programvara, USB-modemet eller ev. någon Windows uppdatering, drivrutiner...Ingen aning vad som orsakar de hela men hoppas man till slut får bukt med problemet.

Troligen kommer modemet upptäckas som en masslagringsenhet till en början och bör synas i utforskaren.

Därefter bör de också vara möjligt & starta igång installationen om allt går vägen.

Glöm bara inte bort & slå-på UAC efteråt om inställningen känns användbar.

Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...