matildak Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 när jag startar min bärbara dator så står det att jag måste ha " windows nyckel " för att kunna komma in på datan? Hur får man tag på sånt egentligen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Hej, med Windows nyckel menar du ett lösenord att komma in i datorn eller en licensnyckel? Lösenord sätter man ju själv för inloggningen, och licensnyckel medföljer endera datorn eller Windows när man köper den/det. Har du inte någon licens? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 (edited) ...Eller så är datorn helt ny och måste installeras först innan användning och då behöver du licensnyckeln till datorn som oftast sitter klistrad på en etikett under datorn. Edit: Välkommen till forumet MatildaK Edited April 6, 2011 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dwarf Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Eller så har man haft någon som installerat om datorn med en piratkopia. Händer rätt ofta att jag får in datorer som en "dator expert" har installerat om med en pirat version istället för med orginalet som följde med datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts