Gå till innehåll

Belarc advisor


p079mbw

Recommended Posts

Hej, har någon upplevt detta? Både igår och idag körde jag Belarc Advisor och tappade min internetanslutning. Felsökte och det sades att jag inte hade någon giltig IP-adress! Jag startade om datorn och nu har jag avinstallerat Belarc. Nu fungerar internet men jag tänker - det kan väl inte vara en slump att internet försvann båda gångerna sedan jag kört detta program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej,

jag använder W7 HP, engelsk version, Firefox 3.1.9 - båda med alla uppdateringar. Jag har också använt Belarc tidigare men ej råkat ut för detta. Tilläggas bör att jag inte hade några andra program igång. På denna dator använder jag MS Security Essentials. Det har fungerat OK hittills. Provade med Malwarebytes, inga fel där.

Redigerad av p079mbw
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare i em hade jag kört Belarc på min andra dator och där fungerade allt klockrent. Där har jag Avast som fungerar bra.

Nu har jag pysslat lite.Avinstallerat MS Security Essentials och installerat Avast. Bara för att vara säker..Efter omstart laddade jag ned Belarc, installerade och körde den. Det blev samma resultat - jag tappade internetanslutningen. Efter avinstallation av Belarc fungerar åter Internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...