p079mbw Posted April 8, 2011 Posted April 8, 2011 Hej, har någon upplevt detta? Både igår och idag körde jag Belarc Advisor och tappade min internetanslutning. Felsökte och det sades att jag inte hade någon giltig IP-adress! Jag startade om datorn och nu har jag avinstallerat Belarc. Nu fungerar internet men jag tänker - det kan väl inte vara en slump att internet försvann båda gångerna sedan jag kört detta program? Quote
OlleBull Posted April 8, 2011 Posted April 8, 2011 Knappast. Har kört och använt programmet ett flertal gånger, utan problem. Det måste ha varit något annat som strulat hos dig. Quote
Venoms Posted April 10, 2011 Posted April 10, 2011 Jag tycker att det låter lite spännande iaf... Vilket operativsystem och webläsare använder du? Quote
p079mbw Posted April 10, 2011 Author Posted April 10, 2011 (edited) Hej, jag använder W7 HP, engelsk version, Firefox 3.1.9 - båda med alla uppdateringar. Jag har också använt Belarc tidigare men ej råkat ut för detta. Tilläggas bör att jag inte hade några andra program igång. På denna dator använder jag MS Security Essentials. Det har fungerat OK hittills. Provade med Malwarebytes, inga fel där. Edited April 10, 2011 by p079mbw Quote
p079mbw Posted April 10, 2011 Author Posted April 10, 2011 Tidigare i em hade jag kört Belarc på min andra dator och där fungerade allt klockrent. Där har jag Avast som fungerar bra. Nu har jag pysslat lite.Avinstallerat MS Security Essentials och installerat Avast. Bara för att vara säker..Efter omstart laddade jag ned Belarc, installerade och körde den. Det blev samma resultat - jag tappade internetanslutningen. Efter avinstallation av Belarc fungerar åter Internet. Quote
Venoms Posted April 11, 2011 Posted April 11, 2011 Vad har du på din andra dator där allt fungerar? Quote
p079mbw Posted April 11, 2011 Author Posted April 11, 2011 Hej, ungefär samma - W7HP engelsk, Avast, de vanliga. Inga konstiga spel eller liknande.Det är bara en liten Samsung NC10. Bra att ta med ut på landet... Quote
Recommended Posts