Gå till innehåll

Möjligt att få IE9 att fylla i ett helt HTML-formulär automatiskt?


Kakmonster

Recommended Posts

Hej alla.

Jag undrar om någon har tips på något bra plugin-program till Internet Explorer 9 som fyller i ett helt HTML-formulär och skickar det till webservern? Som många här vet kan Internet Explorer sedan länge fås att komma ihåg vissa textbaserade formulärsfält (såsom användarnamn, lösenord och liknande), men det jag är ute efter är något som fyller i ett helt HTML-formulär med ett enda knapptryck, inklusive så kallade radioknappar ("kryssrutor") och andra ingående formulärselement.

Eftersom det alltid brukar vara någon som ställer frågan "varför vill du göra det" så är typexemplet att man ofta besöker någon sajt där man gång efter gång fyller i samma gamla formulär för att få sajten att exempelvis filtrera ut någonting eller söka något i en databas. Det är tidsödande, och för att effektivisera det vore det därför väldigt smidigt om man med något plugin-program helt enkelt kan skicka en färdigifylld HTTP POST direkt till webservern genom att exempelvis trycka på en funktionstangent eller något liknande.

Någon som har några förslag på hur man bäst går tillväga?

Redigerad av Kakmonster
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något i stil med roboform?

http://www.roboform.com/se/

Någonting ditåt, ja :). Tack igen si3rra, du har uppenbarligen väldigt bra koll på mjukvarudjungeln. Nu letar jag dessvärre i första hand ett program som bygger på öppen källkod, men Windows-användare är inte direkt bortskämda på samma sätt som Linux-folket är. Tack för hjälpen dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ja lite har man väl sett i sina dagar, finns ju väldigt många plugin med just denna funktion till firefox, hmm funktionen finns även i Google toolbar om det nu skulle vara så att du använder denna i din IE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...

haha ja lite har man väl sett i sina dagar, finns ju väldigt många plugin med just denna funktion till firefox, hmm funktionen finns även i Google toolbar om det nu skulle vara så att du använder denna i din IE.

Ah, jag förstår. Det låter visseligen frestande att installera Google Toolbar (jag använder den alltså inte), men eftersom jag vill hålla hela min Windows-installation så "ren" som möjligt så är nog det inte riktigt ett alternativ, tyvärr :-(. Det är synd att det inte verkar finnas någon renodlad plugin till Internet Explorer som har denna funktion. Utbudet till Firefox och Chrome verkar bokstavligt talat vara tusentals gånger större (och bättre) :-(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...