Gå till innehåll

iPhone+datorbyte [LÖST]


Beckasin

Recommended Posts

Skall byta dator och har iPhone. För att inte få problem med iTunes och synkning har jag tänkt att kopiera applemappen i gamla datorn och sedan föra över till den nya. Räcker det, eller måste jag göra något annat? Går från XP till win7, 64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara en fungerande konfiguration på telefonen så kommer telefonen synka på andra hållet med den nya datorn. Att tänka på är att du har samma program för t ex kontakter (typ Outlook). Jag gjorde detta i helgen (lika nervös varje gång :lol: ) men det fungerar alltid. Efter att jag angett användarnamn och lösenord i iTunes och efter synkning så ligger min musik, kontakter osv i iTunes som i den gamla datorn.

Här hittar du mer info: http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=9927202

Har du däremot en jailbreakad iPhone så kan du få problem... då är kanske ditt eget förslag en lösning. Dock får du nog kopiera flera mappar. Läs mer i länken ovan om vilka mappar som är aktuella.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt! Kolla alla inställningarna i iTunes och se till att tänka både två och tre gånger när du svarar på de frågor som dyker upp vid första inkopplingen av telefonen. Se till att ha telefonnummer nerskrivna OM det skulle strula Jag talar av egen erfarenhet och har konstaterat att allt stannar kvar i telefonen och att kontakterna sparas under Outlook (för min del) i en nyinstallerad dator... men som jag skrev: jag är lika nervös varje gång :lol:

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

iTunes är förstås installerat... du loggar in med ditt iTunes-konto. Plugga in telefonen så att drivrutinerna installeras (de kommer med iTunes) och följ sedan instruktionerna noga från iTunes. Dina apps försvinner inte så länge du har synkat telefonen med din "gamla" dator, då informationen samlas på ditt konto. Du måste också ha samma konfigureringssätt för dina kontakter som i den gamla datorn för att kontakterna ska synkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste bocka i det du vill ska synka t ex Kontakter (via outlook, eller vad du nu använder) Program, Musik och Film som du hade i den andra datorn. Var försiktig med just film och musik. Funkar allt som det ska så kommer iTunes att kopiera innehållet i telefonen till datorn, men det är som sagt en av de momenten som gör mig nervös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag klickar på synkronisera program kommer en skylt upp där det står: Är du säker på att du vill synkronisera program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten "FLASHs i iPhone kommer att ersättas med program från det här iTunes-biblioteket. Ingenting av det andra har synkroniserats...ringsignaler och annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det som gjorde mig så nervös... :) Och för mig blev det just så att alla mina apps i telefonen plötsligt dök upp i iTunes. Likaså musik osv... Och kollat att telefonen synkar med rätt kontakter osv? Det är i det här läget där alla osynkade apps försvinner oavsett om det kommer från en jailbreakad version eller om helt enkelt inte har synkat med iTunes efter att ha plockat hem fler apps.

Har skummat igenom flera sajter och får bekräftat det mesta av det jag själv upplevt. Däremot har jag sett att många har kopierat över sina musik/film-mappar till nya datorn INNAN de konfigurerat synkningen. Jag kan som sagt bara tala för mig själv där musiken samt en film kopierades från dotterns iPhone till mappen "Musik" efter synkning. Dessa fanns INTE i datorn innan synkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...