Gå till innehåll

Access denied på c:


MrViktor

Recommended Posts

Hej!

Jag pillade lite på säkerhetsinställningarna på min c: disk och ändrade åtkomstreglerna, lite väl mycket visade det sig. Nu kommer jag inte åt c: disken då den är döpt till access denied och inte går att öppna. Går inte ändra säkerhetsreglerna heller. Har ingen återställningsskiva tillhands och min fråga är nu kan man på något sätt lösa detta?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag pillade lite på säkerhetsinställningarna på min c: disk och ändrade åtkomstreglerna, lite väl mycket visade det sig. Nu kommer jag inte åt c: disken då den är döpt till access denied och inte går att öppna. Går inte ändra säkerhetsreglerna heller. Har ingen återställningsskiva tillhands och min fråga är nu kan man på något sätt lösa detta?

Tacksam för svar!

gå in på Felsäkert Läge F8 och logga in som "Administratör" och fixa det!!!

annars finns det hur många program som helst som åtgärdar C: disken, eller kan du pröva Systemåterställning det borde göra susen.

lycka till.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gå in på Felsäkert Läge F8 och logga in som "Administratör" och fixa det!!!

annars finns det hur många program som helst som åtgärdar C: disken, eller kan du pröva Systemåterställning det borde göra susen.

lycka till.

Nope det är det som är själva problemet att det inte går att ändra från admin kontot. Systemåterställningen funkar inte heller p.g.a nån fil som inte går att läsa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope det är det som är själva problemet att det inte går att ändra från admin kontot. Systemåterställningen funkar inte heller p.g.a nån fil som inte går att läsa in.

Boota på en Linux Live-CD (typ Puppy) och plocka ut det du vill rädda från C:\... installera sedan om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...