Gå till innehåll

Den STORA arc-tråden


PCGuiden

Recommended Posts

För att byta sms-signal ändrar du bara under "inställningar/ljud/meddelandesignal". Kan se lite annorlunda ut i Arc mot andra SE-Android men det skiljer inte mycket...

Handcent är riktigt bra med tanke på inställningsmöjligheterna samt att kunna få olika teman osv... efter lite pillande så blir det ofta bra.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 87
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

För att byta sms-signal ändrar du bara under "inställningar/ljud/meddelandesignal". Kan se lite annorlunda ut i Arc mot andra SE-Android men det skiljer inte mycket...

Handcent är riktigt bra med tanke på inställningsmöjligheterna samt att kunna få olika teman osv... efter lite pillande så blir det ofta bra.

// Manneman

Jag försökte få till det med orginalet men fann inte signalen men nu funkar det med handcent och jag är nöjd och det är ju huvudsaken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det inbyggda... Men jag testar gärna ditt förslag... jag vågar testa hehe

I den inbyggda har du lika mycket att välja på via Inställningar -> Meddelandesignal och Android-system, Select music (förutsatt att du har lagarat musik) eller SoundPicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Inte om du använder den inbyggda webbläsaren. Det finns sätt för Opera Mini men de lagras på en server och inte i telefonen. Den enda fungerande bokmärkessynkningen jag känner till som funkar med Android är Firefox Mobile...

Hur gör man då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om ni stänger av eran Arc hur länge dröjer det innan ni kan börja göra något efter att ni startat den igen, För mig tar det säkert 5 minuter... Känns som om jag har något fel på min telefon

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En fundering ... Det finns ju en icon som man kan ha för att komma direkt till där man ändrar från 2G till 3G ... finns det andra sådana widgets?

Edit. Jag fann en men den kommer ju fortfarande till orginalinställningen, finns det inte en där men ändrar direkt ?

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni stänger av eran Arc hur länge dröjer det innan ni kan börja göra något efter att ni startat den igen, För mig tar det säkert 5 minuter...

Från att jag efter avstängd telefon trycker på strömbrytaren, tar det 75 sekunder till homescreen är framme och jag kan göra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från att jag efter avstängd telefon trycker på strömbrytaren, tar det 75 sekunder till homescreen är framme och jag kan göra något.

Hmmmm det gör det inte här undrar vad som är fel, det är lite frustrerande kan man säga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns jättemånga faktorer som spelar en roll i "boot-tid". En av de mest avgörande är antalet widgets. Ju fler du har desto längre tid... har läst någonstans att Androidsystemet bara laddar in en widget i taget...alltså ingen höjdare om man har många...

// Manneman

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan man någonstans se om det finns uppdateringar till sin telefon utan att för denns skull installerar uppdateringen?

Nu finns en uppdatering

till 2.3.3 för arc.

Fördjupad=full Facebook integration:

New features include:

Facebook fully integrated in your multimedia apps, phonebook and calendar

post-591-0-86903800-1306300046_thumb.png

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas inte få den, varken via telefonen eller PC Companions uppdateringsfunktion.

Det står i skärmdumpen ovan att tillgängligheten kan vara olika beroende på operatör. Hur det är med just ARC vet jag inte men vissa operatörer har specialgjord firmware för sina operatörslåsta telefoner. Tillgängligheten kan då dröja innan dessa är färdigställda.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas inte få den, varken via telefonen eller PC Companions uppdateringsfunktion.

Jag tror att det handlar om vilken region man finns i. Uppdateringen har börjat rullas ut i Asien. Gissar att den kommer i Europa i kväll eller i morgon.

Jag gjorde precis ett test, men den finns inte ännu i Sverige.

Har man en operatörslåst arc, då kan det dröja längre än för oss som har en obunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart orootad.

Uppdateringen gjorde jag via SEUS (Sony Ericsson Update Service). Skulle tro att det går lika bra via PC Companion.

OK får diska så batteriet får ladda sedan skall jag testa...

Har du märkt någon skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...