Gå till innehåll

Spel vägrar starta i Windows 7


Tibbe

Recommended Posts

Tjena allesammans.

Är en ny själ på detta forum. Men efter en ominstallation av Windows 7 x64 blev jag tvungen att söka tips/råd.

Har ett väldigt frustrerande problem. Många av mina spel vägrar starta. Och då pratar vi nya eller relativt nya spel. Operation Flashpoint Red River låser sig vid första laddningsskärmen. Ctrl-Alt-Delete är den enda lösningen för att ta kål på det hela. Men då visar det sig att jag måste starta om datorn för att internet skall fungera. Andra spel som Stalker Clear Sky ocg Call of Pripyat vägrar även dom att starta och Ctrl-alt-Del samt omstart blir enda lösningen.

Har uppdaterat alla drivrutiner, kört samtliga Windows Update, provat att köra som Admin samt provat kompatibiliteten. Spelen har installerats och uppdateras X antal gånger.

Alla spel fungerade fint innan jag installerade om allt. Frustrationen är enorm och jag överväger starkt att skjuta datorn med ett hagelgevär snart.

HJÄLP MIG!!!

Mvh Tibbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade du om spelen också efter att du installerat Windows? Även om du har dem installerade på en annan partition kan det tänkas att de sparat en del filer på C: och/eller i registret som försvinner när du installerar om Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga spel installerades efter windows på nyformaterade hårddiskar.

Har precis påbörjat en ny installation av allt. Formatering och hela kalaset för att se om det går bättre denna gång.. Om inte så åker datorn ut genom fönstret.

Glömde att nämna i det första inlägget att spelen slutar att svara. Men det kanske framgick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ett bra tips är att alltid installera i administratörsläge, d v s högerklicka på instaaltionsfilen (setup, install eller vad installlations(programfilen nu kan heta) och välja "kör som administratör" i menyn som dyker upp. På så sätt så installeras spelen korrekt.

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...