Gå till innehåll

Externa hdd´n kopplas från, varför?


Recommended Posts

Hej

Jag kör XP-pro och har en extern hdd USB 2.0 som fungerat felfritt under 1 års tid, men nu har följande inträffat: När jag slår på hdd´n så söker windows som vanligt efter filerna (eller vad som nu sker) och de olika partitionerna dyker upp i utforskaren, men efter ett tag försvinner partitionerna, och följaktligen avslutas det jag för stunden gör t ex kollar en film. Bara någon sekund senare söker windows på nytt och partitionerna dyker upp igen.

Ibland för jag upp följande mess: "den här enheten kan fungerar snabbare, testa att ansluta till...."

Jag har provat att avinstallera USB-gränsnittet i enhetshanteraren och då har windows hittat ny maskinvara och lagt till den, utan att problemet försvinner. Har Även testat att ladda ner drivrutiner från tillverkarens hemsida men utan resultat.

Läste någonstans att de blivit något fel kring windows USB hantering i samband med någon uppgradering MS släppt, kommer inte ihåg var så jag kan tyvärr inte vara mera precis.

Är det någon som vet hur man kan avhjälpa ovanstående?

Tacksam för svar, tack på förhand!

/r

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...