Gå till innehåll

Tystare dator


Recommended Posts

Har ett grafikkort som är fläktlös,, som jag har monterat på en liten fläkt på 40 mm.

Tempen kommer sällan över 50-60°,, utan fläkt,, 80-90°, kanske uppåt 100-110°.

Varm sommardag,, vad gör man då ? Kokar ägg i burken ?

Det brukar finnas extra strömuttag i burkarna. Har själv 5 fläktar i burken,, det låter lite men inte så att det stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 60
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Postad (redigerade)

Det är svårt att säga då man inte vet om ljuden kommer från fläkten eller från luften som far mot micen. Men spontant håller jag med PCGuiden att det låter som att något ligger mot fläktbladen i början när du för micen mot nätdelen.

Man kan avgöra det genom att man allt för många gånger råkat stöta till en kabel eller något så den gått in i en fläkt när man pillat i datorn medans den varit igång. ;)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo kanske, kanske inte om något ligger emot ytterst lite. Är som sagt svårt att avgöra utifrån en film. Kan tillägga att jag aldrig varit emd om att något legat emot inuti en nätdel. Att det händer med vanliga öppna chassifläktar är mer troligt. Men jag tyckte det lät som det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stoppat fläktarna nu och det är nätaggregatet som låter. Frågan är nu om man ska byta till ett som är tystare. För jag tror jag stoppade alla fläktar som fanns förutom det i nätaggregatet Chassi fläktarna var det inte för jag kopplade ur dem och jag märkte ingen skillnad.

Undra om jag skulle kunna få datorn tystare om jag byte nätdel. Vad tror ni? Vad ska jag i så fall byta till? För det kan väll inte vara defekt? Det pratade komplett om när jag pratade med dem. Men jag tror inte direkt att det är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...