Gå till innehåll

Comodo Internet Security


Recommended Posts

  • Svar 839
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Om CIS är inställt på Proactive Security,

Hittade så glöm även detta  ;)

När man kör testet så skall man alltså blocka allt, så det blir en del klickande!

Förstår jag  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får man vara nöjd med mitt resultat 330/340

med Avast Professional antivirus 4.8/Comodo brandvägg 3.5

Japp, fast något gör att du inte får 340 och jag undrar vad. question?

LA

Ps. avast gjorde ju inget jobb här. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menar du? skulle jag ha fått 340/340 även när jag inte har Comodos antivirusprogram?

vad är det då för lista JoWa skrev om andra AV

avast!: 100/340

Avira: 110/340

CIS: 340/340

Kaspersky 7: 180/340

Kaspersky 8: 100/340

Norton IS 2009: 140/340

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så var det med det testet  ??? Får ju inte ens lov att köra det (har inte behörighet)  ::)

Behörighet?

vad menar du? skulle jag ha fått 340/340 även när jag inte har Comodos antivirusprogram?

vad är det då för lista JoWa skrev om andra AV

avast!: 100/340

Avira: 110/340

CIS: 340/340

Kaspersky 7: 180/340

Kaspersky 8: 100/340

Norton IS 2009: 140/340

Testet använder inte Comodos Antivirus utan endast Firewall och Defense+. Listan JoWa gjorde gäller paket från nämnda företag, inte bara antivirus. Det är alltså paketens brandväggar och eventuellt proaktiva försvar som testas, inte virusdefinitionerna.

Så, du hade fått samma poäng även utan avast och med enbart Comodo Firewall (om jag nu inte har missförstått något här men det tror jag inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så var det med det testet  ??? Får ju inte ens lov att köra det (har inte behörighet)  ::)
Behörighet?

Så här lyder meddelandet jag får upp då jag vill köra clt.exe

Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet

Comodo är verkligen effektiv måste jag säga  :o :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här lyder meddelandet jag får upp då jag vill köra clt.exe

Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet

Comodo är verkligen effektiv måste jag säga  :o :o

Det där låter mer som något Windows-meddelande. ???

Är du inloggad med admin-rättigheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inloggad med admin-rättigheter?

Självklart är jag det.

Hmmmm låter så i mina öron också  :o :o

Jaja jag orkar inte bröta med detta nu får ta det någon annan gång  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då förstår jag inte vad det handlar om. question?


Ännu en kommentar jag har till testet är att delar av det, eller hela, kanske hade snappats upp av konkurrenternas AV-program om det var ett verkligt hot. Alltså, om testet inte var ett test utan verklighet, så kanske konkurrenterna hade fått en bättre poäng. Det är dock avhängigt att de faktiskt hade hittat dessa skadliga program (men märk väl, testet är inte skadligt!) och skapat signaturer för dem. Comodo gör sig dock inte beroende av signaturer för att skydda sig mot de saker som testet försöker åstadkomma, utan har väl snarare heuristik (om jag nu använder begreppet rätt ???), tack vare Defense+. Det skyddet finns där oavsett om "virusjägarna" har hittat det skadliga programmet någonstans eller inte.

Nåväl, tiden får utvisa om Comodo har en chans gentemot verkligheten och de etablerade jättarna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malou, så här skall installationen ha sett ut (se bifogad bild). Comodo SafeSurf inkluderar ett Toolbar från Ask så om jag inte har missförstått dina tidigare inlägg tror jag att det har gått till såsom det var tänkt. Comodo Toolbar är nämligen Ask Toolbar.

Men jag tycker att det är lite rörigt och jag gillar inte heller idén med ett toolbar. Hursomhelst, som du redan vet, om man avinstallerar Ask Toolbar så ligger i alla fall Comodo SafeSurf kvar nere i informationsfältet på aktivitetsfältet. Och det är ju främst Comodo SS man kan tänkas vara intresserad av.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej LeoniAquila!

Tack för att du tog dig tid  ;)

Comodo SafeSurf inkluderar ett Toolbar från Ask så om jag inte har missförstått dina tidigare inlägg tror jag att det har gått till såsom det var tänkt. Comodo Toolbar är nämligen Ask Toolbar.

Jo jag har misstänkt detta att det ligger till på det sättet att Comodo Toolbar innehåller Ask Jeewes Toolbar. Och det klingar inte bra  ???

Men jag har avinstallerat dessa Toolbarer så här är det lugnt  ;)

Hursomhelst, som du redan vet, om man avinstallerar Ask Toolbar så ligger i alla fall Comodo SafeSurf kvar nere i informationsfältet på aktivitetsfältet. Och det är ju främst Comodo SS man kan tänkas vara intresserad av.

Detta vet jag redan och Comodo SafeSurf ligger så snällt nere i trayern  ;) ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det låter bra :)

Jag installerade om CIS dels för att säkerställa mig om hur det ligger till, dels för att få med SafeSurf. Då jag är tveksam till om SafeSurf har inbyggt skydd mot att något program skall försöka stänga ned det, fick jag plötsligt idén att uttnyttja kraften i Defense+. Således lade jag till sökvägen C:Program FilesCOMODOSafeSurf* i My Protected Files! Detta kan man förstås göra med vilka program man vill, som man vill skydda från obehörig åtkomst av skadliga program. !!!!!

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en ny version av Comodo Firewall Test Suite. Den nya versionen är ännu inte tillgänglig på nedladdningssidan och kommer kanske att finnas där på måndag. Den som loggar in på Comodos forum kan dock hämta den nya versionen från denna tråd.

We have updated the Leak Test Suite. The purpose of this update is to fix the incorrect scores. There was a bug in CLT which was causing wrong results to be produced.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde nya testet och fick återigen full score. Känns tryggt att det räcker med Defense+ i Clean PC Mode (fast jag bockade för alla skyddsalternativ i Monitor Settings). Jag fick starta själva testapplikationen utan varning, vilket ju är helt i sin ordning, men sedan fick jag varning för varenda test. Bara att klicka nej så blir det 340/340 med CIS (men knappt med någon konkurrent, kanske med undantag för Online Armor men jag tror att den landade på 330).

:)

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny version, 3.5.55810.432

We have issued an update to upgrade CIS to 3.5.55810.432. The release notes will be refelected in the web site.

Here are the release notes for you:

FIXED! AV updating does not use internet explorer proxy settings

FIXED! Defense+ does not protect WOW3264 registry keys

FIXED! Defense+ reports truncated function name for some hooks

FIXED! Cmdagent.exe consumes 100% memory when firefox.exe is run

FIXED! Windows gives unsigned driver alert while installing CIS firewall drivers

IMRPOVED! AV scanning takes long time while scanning certain files

You should be getting the update notifications from your updaters shortly.

Download locations:

32-bit

--------

http://download.comodo.com/cis/download/se...P_Vista_x32.exe

Size: 25.9 MB (27,206,408 bytes)

MD5: a86f4ce1d2d9be11b10bb0e3ac6aa1ce

SHA1: 612440f35b17ff4f38db37bc758335e263d8036c

64-bit

---------

URL: http://download.comodo.com/cis/download/se...P_Vista_x64.exe

Size: 41.1 MB (43,142,920 bytes)

MD5: 5244c578b531dbab4e72aa286973d65c

SHA1: 0c859210da071422ad7fd98b15e1017eef54fe80

Källa: http://forums.comodo.com/feedbackcommentsa...e-t30300.0.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga ?.

Vid installation får man upp "installationsläge", efter en tid

dyker det upp en "Reminder" som påminner om man ska fortsätta i "installationsläge",

eller ej, är det möjligt att bara ha "Reminder'n" utan behöva trycka "Ja eller Nej",

och återställa "Normalläge" manuellt ? Bra om man installerar "stora" program.

question?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga ?.

Vid installation får man upp "installationsläge", efter en tid

dyker det upp en "Reminder" som påminner om man ska fortsätta i "installationsläge",

eller ej, är det möjligt att bara ha "Reminder'n" utan behöva trycka "Ja eller Nej",

och återställa "Normalläge" manuellt ? Bra om man installerar "stora" program.

question?

Ja, det dyker upp en påminnelse om att Defense+ är i installationsläge, i form av en liten ruta som visas i 30 sekunder. Rutan lägger sig dock inte framför andra fönster, så det är lätt att missa den. Frågan om du vill växla till installationsläge dyker upp direkt om du väljer Treat this application as Installer or Updater.

Installationsläge kan även aktiveras manuellt: öppna CIS, Summary, avdelningen Proactive Defense, Switch to Installation Mode, och för att återgå till föregående läge: Switch to Previous Mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det dyker upp en påminnelse om att Defense+ är i installationsläge, i form av en liten ruta som visas i 30 sekunder. Rutan lägger sig dock inte framför andra fönster, så det är lätt att missa den. Frågan om du vill växla till installationsläge dyker upp direkt om du väljer Treat this application as Installer or Updater.

Installationsläge kan även aktiveras manuellt: öppna CIS, Summary, avdelningen Proactive Defense, Switch to Installation Mode, och för att återgå till föregående läge: Switch to Previous Mode.

Tack ! Det var den manuella funktionen jag var ute efter, har letat  --!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare tjenare!!

Det va ett tag sen man skrev här nu....

Men har nu kollat runt lite och vet iofs att CIS har kommit ut...

Är då allt sugen på att testa det....

Men har NOD32 (ej olaglig version kan ja tillägga) i datorn nu...

Och har det till någon gång i nästa år...

Men är det ändå värt att testa CIS???

Hade Comodos brandvägg i datorn för ett tag sen. men avinstallerade den

men försvann aldrig helt...

(står fortfarande som fullt funktionabel i säkerhets centret)

hur ska fixa det?? så Comodos brandvägg (3.0) försvinner?

Kan då tillägga med att ja har testat att installera om den och

sen avinstallera den igen men funkar ej....

Och så åter till CIS (3.5)...

Vet att Comodo Firewall loggen i 3.0 va buggad innan....

men är det fixat tro???

//  Byvander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare. ;)

Har du rensat registret sedan du avinstallerade Comodo Firewall Pro 3.0?

Visst är det värt att testa CIS!

Om du vill fortsätta att använda Nod32 kan du antingen avmarkera antivirus då du installerar CIS, eller installera även antivirus, men inaktivera Real Time Scanning och använda Comodo Antivirus endast för manuella eller schemalagda skanningar och Nod32 för realtidsskydd. Eller omvänt, realtidsskyddet i CIS, och Nod32 endast för manuella/schemalagda skanningar. Använd dock inte båda realtidsskydden!

CIS innehåller många buggfixar och förbättringar jämfört med CFP 3.0. Här kan du se en del: http://www.comodointernetsecurity.com/release_notes.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...