Gå till innehåll

Comodo Internet Security


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • Svar 839
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hi Everyone,

We are really excited to announce that we have just released COMODO Internet Security 4.0.135239.742! CIS v4 has significant improvements over CIS v3 family. We have included a lot of exciting new technologies to combat malware and significantly reduce the number of popup alerts while providing increased protection.

COMODO would like to thank all of the BETA testers who voluntarily joined the beta testing program and provided the feedback about the product.

Whats New in COMODO Internet Security 4.0.135239.742?

NEW! Seamless livePCsupport Integration

This version has a built-in Live Support for getting instant help from the experts for any type of problems.

NEW! New User Interface Theme

A new user interface theme has been introduced with this version.

NEW! New Web Based Installer

Now, there is a single setup file which downloads and installs the required products according to operating system the computer has. The product installers are created with Microsoft Windows Installer for native installation/uninstallation support.

NEW! Integrated Sandbox

Proactive Defense i.e. Defense+ now includes a built-in sandbox which combines file system/registry virtualization and least-privileged user account principle in order to combat with unknown malware.

IMPROVED! Default Deny Protection

Defense+ now automatically sandboxes all unknown applications/executables until they are analyzed.

IMPROVED! Significantly fewer number of popup alerts

Defense+, with the help of new sandboxing technologies, has a more powerful default security policy while having significantly fewer number of alerts compared to previous versions.

Also in this version, Defense+ and Firewall, by default, do not create automatic rules for already known safe applications.

IMPROVED! Popup alerts layout

The new popup alerts now include additional options which allow the users to take COMODO Time Machine snapshots or set Windows system restore points, submit suspicious files for immediate analysis.

IMPROVED! Antivirus Engine

Antivirus engine is improved for better detection and cleaning. The new engine now has disinfection support for the infected files.

A new command line virus scanner (cavscan.exe) has been introduced in order to address the need for scanning the computers in windows safe mode or scanning files transferred from MSN etc.

Download Locations

COMODO Internet Security 4 Installer

http://download.comodo.com/cis/download/installs/installer_data/binaries/cisfree_installer.exe

Size: 2,7M ( 2799888 )

MD5: 03c767f792366cc6c317e2b66a753adf

SHA1: b5edc2d8e5bf1d477d26bd70089701013ea5b09e

COMODO Antivirus 4 Standalone Installer

http://download.comodo.com/cis/download/installs/installer_data/binaries/cavfree_installer.exe

Size: 2,7M ( 2799888 )

MD5: 72d51c823f0f1c52dec5dca5b4794c2a

SHA1: de59509bb08f5b5883374627a983174a73aea35c

COMODO Firewall 4 Standalone Installer

http://download.comodo.com/cis/download/installs/installer_data/binaries/cfwfree_installer.exe

Size: 2,7M ( 2799888 )

MD5: ee42ec01e55d800d0a0cd95788bd55b3

SHA1: 99463770317ba6fc82b6c62854d8bd44b5d9e3a3

Frequently Asked Questions

Q1 - Do I need a separate installer if i am using a 64 bit operating system?

A1 - No. The installer will download the appropriate setup for you and install.

Q2 - I am a CIS 3.x User. Will I get the updates?

A2 - We haven't released the updates to the existing users yet. But we will. When we release, in the upcoming weeks, you will be able to update it without having to reinstall this new version.

Q3 - Do I need to download these 3 setup files in order to get all the products?

A3 - No. If you download CIS Free installer, you will be able to choose which products you want to install. We have provided standalone firewall and AV installers for convenience for some of our users. If you want to install both firewall and antivirus, you should use COMODO Internet Security Installer.

Q4 - I was a BETA tester and still using the BETA versions. What should I do?

A4 - You should uninstall the BETA version and use this new version. However, although not recommended, you can use automatic updater to update to this version from the BETA versions.

Regards,

Egemen

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Är det dags för oss "vanliga dödliga" att hämta hem nu?

Och i så fall, avinstallation av 3.14, behövs det ngn avinstallerare för den versionen?

Eller sköter 4.0 om detta?

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är ivrig får du nog avinstallera 3.14 manuellt (normal avinstallation + omstart). ;) Annars kan du vänta tills det blir möjligt att uppdatera från 3.14 till 4.0 in the upcoming weeks. Comodo brukar släppa en mindre uppdatering inom en vecka efter lanseringen av en större uppdatering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är ivrig får du nog avinstallera 3.14 manuellt (normal avinstallation + omstart). ;) Annars kan du vänta tills det blir möjligt att uppdatera från 3.14 till 4.0 in the upcoming weeks. Comodo brukar släppa en mindre uppdatering inom en vecka efter lanseringen av en större uppdatering

OK! Avvaktar den!

Lika bra det!

Är verkligen nöjd med 3.14! Har levt en bekymmersfri tillvaro sedan F-Secure FSIS 2010 åkte ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Avinstallerade 3:an med hjälp av Revo. Inga problem att installera men fick med livePCsupport automatiskt, så det fick jag avinstallera efteråt.

Jobbar lite tungt när jag kör en full skanning. Färre popups vet jag inte? Nu kommer sandlådefrågan också.

Annars så fungerar det som vanligt (hoppas jag).

Redigerad av singlemalt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, men det verkar vara lite mer "intelligens" i den här versionen. Det blir faktiskt färre popups, så det har inte varit några problem. FileZilla, Thunderbird, Spotify m.fl orsakade inga frågor alls. uTorrent sköter sig själv nuförtiden också.

Redigerad av singlemalt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Möjligt att man kan importera konfigurationer från 3:an, men det har jag aldrig brytt mig om. CIS behöver inte lära sig mycket i mitt system, tack vare den växande vitlistan, och nu över 300 betrodda programutgivare. Det har också blivit lättare att lägga till utgivare som inte finns i listan. Både i varningen man får då man startar ett okänt installationsprogram, och sandlådans varning finns möjlighet att lägga till filens utgivare (om filen är signerad, förstås).

Och på tal om inlärning: CIS 4 skapar inte regler för kända program, eller program signerad av betrodda utgivare, utan de tillåts varje gång de gör något. Om man vill kan man ändra detta, separat för brandvägg och systemskydd. Jag föredrar dock att inte ha en massa regler i nätverks- och datorsäkerhetspoliyerna.

Med standardkonfigurationen tillåter brandväggen alla utgående anslutningar och stoppar alla inkommande anslutningar, utan att fråga.

2 - Default Firewall Policy i.e. "COMODO Internet Security" changed

When installed as a suite i.e. AV + FW, default firewall policy is changed so that:

1 - All incoming connections are blocked by default

2 - All outgoing connections are allowed by default

Man kan ändra detta genom att ta bort regeln för alla program i Nätverkssäkerhetspolicy, eller byta till konfigurationen Proactive Security.

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, har hämtat hem installationsfilen till 64bit, alltså bara att kasta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om du har Nod32 kan du kasta det. :P Annars har du inget att kasta. :)

Nej det har jag ju inte som bekant!

Läste nog snabbt här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tänkte ta o köra 4.0 nu, avinstallera via kontrollpanelen, blir det några rester kvar, och i så fall vart?

Jag hittar det nog om det blir ngt skräp kvar! Adjö!

Åter med 4.0, smärtfritt! :D

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Att en manuell skanning är resurskrävande oroar inte mig. Jag skannade hela systemet direkt efter installationen, som CIS 4 uppmanar till, och det dröjer nog innan jag känner mig nödd att göra det igen. ;) Viktigare är hur lätt det är som realtidsskydd. För mig är den färdiga 4.0 (i ett nyinstallerat Win XP) lättare än 3.13, 3.14 och 4.0 beta/RC. :)

Såhär ser det ut då CIS 4.0 möter några fula program:

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi alltid kört en scanner en gång i veckan!

På en tid när datorn inte används mycket!

Tänker fortsätta med det!

Håller med om att i realtids drift är den mycket smidig!

Bra video dessutom!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodo CIS 4.0

Nu med veckoskanning inställd, vilket blev körning nr.2.

Skanningen var ca. 5 min snabbare, samt mindre CPU åtgång.

Bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om skanning, öppna cavscan.exe, så dyker en nyhet upp. En annan nyhet är att den fungerar också i felsäkert läge.

Bra tips, är ju en del som scannas som inte är aktuellt t.ex på externa HDDn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ner det nya Comodo och upptäckte till min förvåning att brandväggs reglerna va helt omgorda?

Nu kan man tydligen inte bestämma vilka program man vill blockera alternativt tillåta ? Nu är det typ bara Applications >>> Allow all outgoing requests och sen Block and log all unmatching Requests vilket gör att det tillåter utgående trafik av alla program men blockerar inkommande, det ska ju va typ en lista av programen där man kan välja om man vill blocka allt eller tillåta som det va innan i Comodo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...