Gå till innehåll

Comodo Internet Security


Recommended Posts

  • Svar 839
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

http://forums.comodo.com/empty-t31974.120.html;topicseen
heuristic will be on the similar lines to Avira and Kaspersky Hueristics 

we tested our heuristic against few other AVs and our heuristic detected over 99% of what they detected (combined)

Melih

!!!!!

LA

Och det gäller endast AV-delen… Därtill har ju CIS Defense+, således: comodo110.gif

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Testade precis och det tog 11 minuter innan uppdateringen blev färdig, trots att det hade uppdaterats under förmiddagen.

Så lite trögt går det nog, men det funkar ju vilket fall  ;)

//Mickilina

Uppdaterade nu en sällan uppkopplad dator från databasversion 771 till 874. Det tog ca 2 minuter + omstart av datorn! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ny betaversion: 3.5.61373.458 BETA :)

We have just released COMODO Internet Security 3.5.61373.458 BETA.

Whats new in 3.5.61373.458 BETA?

--------------------------------------------------

NEW! Threatcast integration: COMODOs community based alerts reply statistics reintroduced

NEW! Native Vista Firewall: New COMODO Network Stack based firewall engine using new vista technologies(dramatic performance improvements)

NEW! Native Vista HIPS: New Vista HIPS compatible with Vista PatchGuard. Now Defense+ introduces kernel level protection in Vista SP1 X64 or later

NEW! COMODO Memory Firewall integration: CIS now includes builtin system wide buffer overflow protection

NEW! AV Heuristics: The AV engine now includes heuristics scanning capable of detecting unknown viruses generically

IMPROVED! Trusted software vendor list is expanded, capable of detecting thousands of applications generically without any signatures

IMPROVED! Revised AV engine: AV engine scanning and updating speed increased significantly

Known Issues:

-----------------------

* First boot after the installation might sometimes take longer than expected: This issue is being investigated

* The virus database in this version is a test database and is therefore different from the virus DB of the released version. This means detection rates are different

This is a BETA software and is NOT intended for the end users. Never install this version on a production PC.

Bug Reports:

----------------

http://forums.comodo.com/beta_corner_cis/c...s-t33171.0.html

32-bit Setup

------------------

URL: http://download.comodo.com/cis/download/se...ta_x32_BETA.exe

Size: 33.3 MB (34,951,944 bytes)

MD5: d0754072852f0743299e0e3e0bc1400b

SHA1: 0933c314ad97288edbba07c64422465d1ee5cd49

64-bit Setup

------------------

URL: http://download.comodo.com/cis/download/se...ta_x64_BETA.exe

Size: 50.4 MB (52,907,784 bytes)

MD5: 1eb4aa9cbd341d2318e9233d52312a1a

SHA1: 213751a2e96f292eafd0692b927ec4027bf6466d

Källa (Inloggning krävs.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hinner alltid före mig JoWa. :angry:;)

Detta är en otroligt spännande release, som ni ser, med Memory Firewall och heuristik inkluderat! Bland annat! Hoppas att det inte dröjer alltför länge innan den stabila versionen kommer.

plun och kentan får säga vad de vill, jag säger:

comodomarryme.gif

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, är du morgontrött, LA? ;)

Ja, nu kan man slopa SafeSurf eller Memory Firewall.

XCykelIUL.png

Heuristiken får de nog trimma något. Den gav mig några falsklarm, med inställningen Medium.

F.ö. skall brandväggen nu enligt uppgift fungera bättre ihop med Windows 7. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, är du morgontrött, LA? ;)

Alltid! :unsure:

Ja, nu kan man slopa SafeSurf eller Memory Firewall. Heuristiken får de nog trimma något. Den gav mig några falsklarm, med inställningen Medium.

F.ö. skall brandväggen nu enligt uppgift fungera bättre ihop med Windows 7. :)

OK, jag skall testa senare idag så får vi se! Hur är det med minnes- och CPU-användning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till dig JoWa som testar denna Beta,kör du den på ditt vanliga system eller virtuellt? Är lite nyfiken på att byta till denna från min andra CIS men Beta på ett skyddsprogram känns ju sådär! Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till dig JoWa som testar denna Beta,kör du den på ditt vanliga system eller virtuellt? Är lite nyfiken på att byta till denna från min andra CIS men Beta på ett skyddsprogram känns ju sådär! Mvh MrO

Jag kör ”på riktigt” (har inget virtuellt system)! B) Vill dock vänta ett tag innan jag rekommenderar andra att använda betan…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min son har sin dator på reparation.Garanti.Moderkort och grafikkort.Han har norton och när jag skall installera alla program är han fundersam på att jag vill installera CIS.Hur skall jag övertyga honom att installera detta?Han är van vid nortons namn men det är inte jag.Vad skall jag säga för att övertyga honom?Dum fråga kanske,men jag har CIS och är jättenöjd med det.Och förresten varför byta moderkort för andra gången på ett år.Blir datorn för varm?Det finns ingenting i usb-portarna förutom tangentbord och blouetooth och kamera och mobiltelefon.Det är en himla bra speldator,så minne och systemkrav är grymt bra.Den kostade nästan 18000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min son har sin dator på reparation.Garanti.Moderkort och grafikkort.Han har norton och när jag skall installera alla program är han fundersam på att jag vill installera CIS.Hur skall jag övertyga honom att installera detta?Han är van vid nortons namn men det är inte jag.Vad skall jag säga för att övertyga honom?Dum fråga kanske,men jag har CIS och är jättenöjd med det.

En bättre brandvägg, den kraftfulla HIPS-modulen (Vet han vad det är?) Defense+ som skyddar mot okända hot (är ej beroende av definitioner) och ger full kontroll över systemet (om man så önskar), buffertöverskridningsskydd. Lättdrivet (det är förvisso även senaste NIS). Gratis. :D

Kommer inte på mer såhär dags! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min son har sin dator på reparation.Garanti.Moderkort och grafikkort.Han har norton och när jag skall installera alla program är han fundersam på att jag vill installera CIS.Hur skall jag övertyga honom att installera detta?Han är van vid nortons namn men det är inte jag.

Haha.. Norton är med på alla Dreamhack och andra tävlingar och frälser barnen/ungdommarna... "med förlängda gratis-licenser"

Jag sa ju att det enda Norton kan är att marknadsföra sej. Recensionerna på deras sista vers. 2009 - anser JAG vara en bluff!

Mina två pojkar la in Norton 360 sist dom var där.. sen fråga dom mej varför burken sega.

Jag skiter i dom.. dom får komma på själva hur det fungerar.

Svar till dej: Låt pojkens dator vara - skaffa dej en egen, och lägg in Comovoodoo där.. eller vad det heter ;)

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Norton är med på alla Dreamhack och andra tävlingar och frälser barnen/ungdommarna... "med förlängda gratis-licenser"

Jag sa ju att det enda Norton kan är att marknadsföra sej. Recensionerna på deras sista vers. 2009 - anser JAG vara en bluff!

Mina två pojkar la in Norton 360 sist dom var där.. sen fråga dom mej varför burken sega.

Jag skiter i dom.. dom får komma på själva hur det fungerar.

Svar till dej: Låt pojkens data vara - skaffa dej en egen, och lägg in Comovoodoo där.. eller vad det heter ;)

kentan.

Ja, alla som säger att NIS 2009 är kanon (tyst, bra detektering, låg resursanvändning) har säkert fel. :rolleyes: Du hade en dålig erfarenhet med Norton, då är det säkert ett dåligt program. ;)

Nu handlar tråden dock om Comodo (du kan säkert stava till det kentan om du anstränger dig), och kudden - om du tycker det är bra - så kan du nog övertyga grabben om du säger att den är säker och lätt på resurserna. Samt gratis (om det nu spelar någon roll :)). Jag reserverar mig dock för spel - har ingen aning om hur det fungerar med Comodo, huruvida CIS kan störa osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alla som säger att NIS 2009 är kanon (tyst, bra detektering, låg resursanvändning) har säkert fel. :rolleyes: Du hade en dålig erfarenhet med Norton, då är det säkert ett dåligt program. ;)

LA.

Jag har följt Norton från deras vers. 2002, 2003, 2004, 2005 [...] Norton 360 - och jag (med flera) har bara ruskat på huvet varje gång.

OCH NU har dom lyckats säger "mediauppbådet", och visar upp grymma siffror och tabeller.

Ja.. dom försöker ta tillbaka den lilla creden dom hade kvar. Återigen en grym marknadsföring-kupp. Sponsor är; USA-goverment. ;)

Och ja.. den skrota min webläsare i Win7'an.. men det är inte pg.a det, jag dömmer ut den.

Till nåt för dej positivt.. jag är övertygad om att Comovoodoo är bättre.. *bölsmil* ;)

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo han har lagt in spel och använt min nu,så nu vill han plötsligt ha det.Han pratade dssutom med sin storasyrra som inte bor hemma längre och hon använder CIS.Det gör dom flesta som jobbar på volvo som hon känner där.(tyvärr fick hon gå som så många andra)Det var tydligen ett hett ämne även där.Ryktet sprider sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo han har lagt in spel och använt min nu,så nu vill han plötsligt ha det.Han pratade dssutom med sin storasyrra som inte bor hemma längre och hon använder CIS.Det gör dom flesta som jobbar på volvo som hon känner där.(tyvärr fick hon gå som så många andra)Det var tydligen ett hett ämne även där.Ryktet sprider sig ;)

Intressant detta med Volvo, inte minst med tanke på att CIS lanserades så sent som i slutet av oktober i fjol.

Angående spel (om man upplever Defense+ som besvärande):

Training Mode: Defense+ will monitor and learn the activity of any and all executables and create automatic 'Allow' rules until the security level is adjusted. You will not receive any Defense+ alerts in 'Training Mode'. If you choose the 'Training Mode' setting, we advise that you are 100% sure that all applications and executables installed on your computer are safe to run.

Tip: This mode can be used as the “Gaming Mode”. It is handy to use this setting temporarily when you are running an (unknown but trusted) application or Games for the first time. This will suppress all Defense+ alerts while the firewall learns the components of the application that need to run on your machine and automatically create 'Allow' rules for them. Afterwards, you can switch back to 'Train with Safe Mode' mode).

Training Mode bör endast användas tillfälligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant detta med Volvo, inte minst med tanke på att CIS lanserades så sent som i slutet av oktober i fjol.

Angående spel (om man upplever Defense+ som besvärande):

Training Mode bör endast användas tillfälligt.

Det räcker med att en som är haj på datorer börjar prata så lyssnar andra och testar.Sedan är det igång.När dom tycker det verkar bra behåller dom det. Men naturligtvis kan jag inte prata för hela volvo utan just där hon var.Min kille har undrat varför min burk har blivit så snabb nu när hans är på rep.Här är ju svaret.Han trodde det berodde på att det var en ominstallation som jag gjorde men efter det la jag in comhems f-secure som trögade ner den och sedan CIS som vad jag tycker gjorde underverk.

och ett svar till kentan som inte tycker jag skall bry mig....Det vill jag eftersom jag använder hans burk också.

Tack för upplysningarna när det gäller spel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...