Gå till innehåll

BitDefender Security Scan


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Vill bara varna alla för att ta BitDefender Security Scan på allvar... eller ens installera och köra skräpet. Skulle någon ändå vilja testa så går det bra att packa upp installationsfilen med t.ex 7z, så slipper man åtminstone installera.

Det här är inget annat än "scareware"... snäppet efter dom falska antivurusprogram som installerar sig själva, med hjälp av fulkod. Man hade ju hoppats slippa se den här sortens marknadsföring från ett etablerat säkerhetsföretag. :angry:

Min körning av programmet redovisas i bild med kommentar här... döm själva!

post-1936-0-69204000-1305626879_thumb.pn

MSE fungerar utmärkt på den maskin som jag körde BSS! Ett falskt resultat alltså!

Dom fel som påstås ha hittats, redovisas när man trycker på (Show Scan Details). Bilden här under visar hur det ser ut. Lägg märke till att MSE-felet varken specificeras eller kommenteras något mer.

post-1936-0-36483400-1305626880_thumb.pn

Dom 13 påstådda "registerfelen" består som synes av 12 saknade dll-filer tillhörande .NET version 1, vilket möjligen kan bero på att .NET version 1 inte finns, och aldrig har funnits, installerat på maskinen i fråga.

Det 13:e "registerfelet" hänvisar till att SnippingTool.exe skulle saknas... vilket är helt fel. SnippingTool.exe finns på sin normala plats och fungerar ypperligt.

post-1936-0-11093500-1305626882_thumb.pn

Är man som jag beredd att gå till botten med saker och ting, så kan man trycka på antingen "FIX ALL" i själva programmet, eller "FIX REGISTRY ERRORS" i Scan Log-fönstret... resultatet blir dock detsamma, och kan beskådas i denna bild. Syftet med Bitdefender Security Scan framstår ganska klart vill jag påstå...! <_<

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halle dá, Ja man slutar inte & förvånas.

Kanske behövligt också uppmärksamma att Bitdefenders teknik är en återkommande beståndsdel som finns i många AV-produkter utan användares vetskap.

Alltså en extra anledning till höja på ögonbrynen :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BitDefender Security Scan säger att även på min dator att snippingTool.exe inte skulle funka. men till skillnad från e-son som den säger att antivirus inte funkar säger den för mig att det är OK.

skickar med en bild

post-11823-0-47696300-1305703909_thumb.p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...