Gå till innehåll

Bilder blir rödaktiga i fotovisaren [LÖST]


pTr

Recommended Posts

När jag tittar på bilder med Windows fotovisare blir bilderna väldigt röda.

Använder jag Paint istället blir de bra. Finns det någon inställning för detta?

Jag har aldrig sett detta på någon annan dator förut. Vad kan jag göra?

post-868-0-53073100-1305703341_thumb.jpg post-868-0-52767900-1305703351_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Detta är ett symptom som dök upp redan med Vista. Tror t o m det finns upptaget flera gånger i forumet.

Gå in i dina bildskärmsinställningar och kontrollera dina bildskärmsprofiler. Troligen har det lagts till en profil i samband med en installation av något program.

Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Bildskärm\Skärmupplösning och välj Avancerade inställningar.

Klicka på fliken Färghantering och sedan fliken Avancerat. I rutan Enhetsprofil får du nu se vad som finns... om jag inte har fel nu så ska det stå "systemstandard ***". Troligen står det något helt annat där just nu.

Det är svårt att hjälpa dig mer detaljerat än så, då dessa inställningar är väldigt individuella. Prova dig fram lite här så kommer du hitta rätt.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enhetsprofilen är systemstandard*****

Men om jag gick in under ändra systemstandard fanns det en profil som Samsung någonting, antagligen tillagd när jag installerade bildskärmen.

Den tog jag bort, och då blev det bra.

Tackar för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...