Gå till innehåll

Javaproblem?


poseidon67

Recommended Posts

Har ett knepigt problem som kanske är svårt o förklara...hade det till en början på min stationära sen har det spridit sig till den bärbara. Spelar ingen roll vilken webläsare jag använder så vill den inte visa namn eller klubbar när jag ska boka starttid på golf.se. Klickar jag på pilen i rullisterutan så händer alltså inget. Klubbarna (scriptet) laddas inte. Jag förmodar att det är ett script som inte laddas men jag har gjort allt från att testa på ett nyinstallerat windows 7 till att installera om java. Fick i Safari också godkänt att java funkar o loggade sen in o testade utan resultat. Kan olika script som finns installerade orsaka konflikt så att inget laddas?

Jag kör windows 7 32bit och 64 bit på stationära. har testat Google Chrome/Firefox/IE8 o 9 och Safari och Opera...

Det är inget problem med deras sida heller då jag loggat in o det funkar från polarnas datorer. Mkt knepigt, har slut på idéer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan inte ens se någon rullningslista.

Det enda problemet jag kunde se var att "logga in" ajax scriptet/funktionen inte laddades om man hade IE9 spårningsskydd aktiverat.

Edit: om det är här du menar: http://www.golf.se/Spela/Golfguiden/

Så fungerar den också om man inaktiverar spårningskydd, men inte med det samma aktiverat.

Har ni andra som svarat ens besökt sidan och tittat vad som felar? :P

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni andra som svarat ens besökt sidan och tittat vad som felar? :P

Måste man det? ;)

Kan inte heller hitta någon rullista. Eftersom felet enligt uppgift, uppstår i samtliga webbläsare, kan man nog utgå ifrån att det inte är i dom, orsaken ligger. Antivirus och brandvägg är väl då en ganska logisk tanke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för svar, tyvärr hjälpte de ej, stängde av mitt virusprogram utan att det funkade. Detta är när man loggat in på sidan, alltså man måste ha ett golf-id. Det konstiga är att det verkar funka med rullister på tex Västtrafiks hemsida-välja resa. Inga error i console...

Öppnade javascriptconsole i Google Chrome o fick följande felmeddelande på sidan:

Resource interpreted as Script but transferred with MIME type text/html.

MinGolf.js:92Uncaught SyntaxError: Unexpected token if

www9.golf.se:45Uncaught ReferenceError: PageObject is not defined

www9.golf.se:261Uncaught ReferenceError: forceLogout is not defined

www9.golf.se:1367Uncaught ReferenceError: portletClubGrid is not defined

www9.golf.se:537Uncaught ReferenceError: gbJSON is not defined

www9.golf.se:518Uncaught ReferenceError: gbJSON is not defined

www9.golf.se:537Uncaught ReferenceError: gbJSON is not defined

Någon javaexpert bland er...

Peter

post-14529-0-01082100-1306410594_thumb.p

Redigerad av poseidon67
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo,, visserligen har inte Javascript att att göra med Java, men,, uppdaterat Java ?

Jäkligt svårt att peka på någonting.. det kan bero på Windows dessutom

:unsure:

Edit: Golf är väl en jävla sport.. :P

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Golf är en riktigt skitsport ibland men många ggr grymt kul när bolljäveln går dit man vill :rolleyes:

Well sidan jag besöker är golf.se/min sida. Man loggar alltså in på deras sida med sitt golfID. Har kontaktat webmaster för sidan om han kan lösa det. Bör ju vara min dator (Operativsystemet som inte vill köra script-kan det vara så?) som är boven då polarna kan boka tid utan problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med problemet eller iaf problemet med att lösa ditt problem är ju att ingen av oss här (misstänker jag) är medlemmar på golf.se och inte kan besöka sidan det hela berör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...