Gå till innehåll

installationen avbröts


rainwomen

Recommended Posts

har ett jätteproblem. började installer om vista men installationen avbröts. oftas upptas ju installationen igen efter omstart men inte denna gång. nu kommer jag inte in i datorn. det är en sony vaio vgn-71arm. inget funkar den säger bara att installationen abröts. har inga skivor, allt ligger i datorn, va sjutton ska jag göra????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Därför gör man återställningsskivor det första man gör när man köper/får en dator. 2 OT: Testa att trycka på någon av F1-F12 när datorn startar upp, annars tror jag du får kontakta Sony supporten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som första försök om det hänger sig vid installation så kan man prova med demontera laddare (elanslutning) + ta bort batterijacket från laptoppen - därefter efter en stund sätta tillbaka allt igen och börja-om installationen från början. Detta för att frigöra minnet som annars behåller låsningar inför nästa omstart under processens gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi har ett xp med licens men inte det heller funkar att installera. varför??

På vilket sätt fungerar det inte?

Är det så att hårddisken inte hittas? För det kan bero på att XP:s installationsprogram saknar drivrutiner till moderkortets SATA-styrenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...