Gå till innehåll

Råd om Bluetooth ???


Salle

Recommended Posts

Hej!

Vill ha råd att köpa en usb Bluetooth adapter till min dator, är det nån som kan rekommendera en sådan,o har alla bluetooth adptrar samma funktion trots pris skillnader,samt vad är det man skall tänka på innan man skaffar sig en sådan ?

Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väll två typer "lång räckvid"=dyr, "kort räckvid"=lite billigare.

Jag har en som kostade typ 199kr en med kort räckvid max 20 meter under bra förhållanden.

Funkar bra till min telefon, pocketpc osv.

Det är nog samma lika vilken som du än väljer tror jag, men det är ju dumt att köpa en svindyr som täcker 100 meter om du bara ska sitta i lägenheten och synka tex mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen !

Nu har jag köpt en BT-adapter som heter Billionton.XP hittade den, men det gick sämre med mobilen "Nokia 6600" . Försökte syncka men det gick inte bra trots att jag installerade nokias pc suit programmet.Problemet är att jag inte kunde komma in i programmet för att föra över info från mobilen,trots att datorn hittade enheten o gav mig en lösen,som jag kunde mata in den i mobilen sen kunde  datorn o mobilen para ihop sig bra.På Nokia säger de att man måste uppdatera drivrutinen för BT:n.Har talat oxå med supporten för BT, men de säger att så länge datorn  recognizerar mobilen så är det inget mer man skall göra.

Är det nån som har erfarenhet av detta o vill dela med sig.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...