Gå till innehåll

Mobilt bredband routerproblem


Recommended Posts

Har en router för mobilt bredband. Den går att ansluta sig till via trådlöst eller kabel RJ45.

Man kan ansluta sig flera stycken om så önskas.

Jag har två st bärbara datorer.

Dator 1 (XP): Fungerar bra på det trådlösa.

Men fungerar ej med kabelanslutning. Kommer pop-up om att en nätverkskabel är ansluten resp. inte ansluten när jag tar ur den. Men inget internet.

Dator 2 (Win7): Fungerar bra med samma kabelanslutning.

Men fungerar ej på det trådlösa. Det står att jag är ansluten och att signalen är bra. Men inget internet.

Att felen bör ligga i datorerna gissar jag på. Men var letar jag tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sällar mig till din fråga

Jag har samma problem, sätter jag in pinnen i datorn funkar det men använder jag routern så står det att jag är uppkopplad men inget internet... komme inte in på routerns ip nummer heller.

Har Macbook Pro

Har ej provat nätverkskabel, men är det en trådlös router så skall inte den behövas... alla kablar skall bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst det på min router nu....

Startade den mobila routern kopplade i nätverkskabel mellan router och dator väntade någon minut... fick sedan gå in på routerns ip och ange enligt en dokumentation 3,5 g och pinkoden.... sedan fick man vänta till det stod disable på en knapp.... Kopplade bort nätverkskabeln... slig på det trådlösa och angav ssid som kom upp och valde ansluta och nu surfar jag via den mobila routern....

Hoppas någon fattade detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...