CGD Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Jag tycker alltid det blir så konstigt när jag lägger till en textruta i Word. Det bildas liksom en liten ruta i en stor ruta. Men det är bara i den lilla rutan det går att skriva något. Varför blir det så här och inte bara en enda ruta. Sedan undrar jag om det finns något sätt att få en bild att per automatik anpassa sig till textrutans storlek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britt T Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Kan du skicka in ett exempel på hur textrutan ser ut? När vill du lägga en bild i en textruta? Om du vill lägga en bild i ett objekt kan du använda en vanlig rektangel t ex, då anpassas bilden till storleken på objektet, men riskerar förstås att tappa proportionerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Jag vet inte hur jag skickar bilder i detta forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 I menyn Verktyg -> Alternativ -> fliken Allmänt -> avmarkera rutan "Skapa arbetsyta automatiskt när figurer infogas" ställer man in hur programmet ska bete sig. Man kan också bara trycka Esc så försvinner den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Ja, Whenirome vad bra. Det fixade till just det som jag inte gillade med textruta. Tackar så mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts