Gå till innehåll

Windows 7 Home Premium


Lasse B

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fråga.

Tänkte köpa till min dotter Windows 7 Home Premium fullversionen, då hon i dag har Vista på sin dator.

Vet någon om det kommit någon ny upplaga Windows 7 Home Premium fullversion med Service Pack 1 ?? så att man slipper ladda ner den ??

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja det gör det tydligen, se Prisjakt. Jag listade bara svenska versioner. Eller förlåt det var OEM versioner vilket du kanske inte menade med "fullversion"?

Ett annat alternativ är att tanka hem en image från t.ex The Pirate Bay, välj med omsorg för att unvika skumsaker. Det viktiga är att du har en korrekt äkta licensnyckel, inte vilket media du installerat ifrån. Hmm då får du ju iofs ändå tanka hem en massa, men bara en gång. :)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo jag skulle själv aldrig hämta nåt ev junk "piratbukten" för någon annans dator..... :P

Sen förstod jag inte frågan eftersom det ju bara är att köra Windows Update.

Men !!!

Jag har suttit med min fars nya dator nu på eftermiddagen och jag har tappat räkningen på hur många WindowsUpdate vändor jag är uppe i..... 6 eller 7... :angry:

Det här "jefla" MicrosoftNet framework 4 verkar inte ge upp..... vet fortfarande inte vad en privatperson har för nytta av det ????

----------------------------------

Tips på en billig dator med lite prestanda (ej spel)

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/SAMNPRV511S06/samsung-np-rv511-s06se-15-6-barbar-dator

Innehåller Nortonjunk men det är bara att ta bort mm..... :)

Redigerad av plun
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för ett bra svar, menade, att om man fick in Servpack 1 i ett tidigare stadium, kanske man inte skulle behöva hämta hem så många uppdateringar.

När jag vid ett tillfälle själv konverterat min dator, så kom Serv Pack 1 nästan sist av allt.

Något bra tips hur man kan få hem den först i så fall, hoppas att jag förklarat på ett sätt så att det går att förstå.

Om man kan få den tidigt, kanske man inte behöver köra opp till 6 alt 7 eller 8 vändor med Windows Uppdate.

Ha en bra kväll, det får räcka så.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ladda ner och lägg på ett USB-minne...

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?familyid=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda&displaylang=sv###

...glöm inte att bocka ur automatisk uppdatering när du installerar Windows 7, annars går systemet via Windows update i alla fall. Glöm heller inte att slå på automatisk uppdatering igen, efter att SP 1 är installerat.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Efter validering kommer du till sidan med själva nedladdningen. Där behöver du ju bara ladda ner den fil som är aktuell för att uppdatera den aktuella installationen. windows6.1-KB976932-X64.exe (903.2 MB) för 64-bitars Windows, och/eller windows6.1-KB976932-X86.exe (537,8 MB) för 32-bitars.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...