Lasse B Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 (edited) Fråga. Tänkte köpa till min dotter Windows 7 Home Premium fullversionen, då hon i dag har Vista på sin dator. Vet någon om det kommit någon ny upplaga Windows 7 Home Premium fullversion med Service Pack 1 ?? så att man slipper ladda ner den ?? Lasse B Edited July 7, 2011 by Lasse B Quote
Nicklas Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 (edited) Ja det gör det tydligen, se Prisjakt. Jag listade bara svenska versioner. Eller förlåt det var OEM versioner vilket du kanske inte menade med "fullversion"? Ett annat alternativ är att tanka hem en image från t.ex The Pirate Bay, välj med omsorg för att unvika skumsaker. Det viktiga är att du har en korrekt äkta licensnyckel, inte vilket media du installerat ifrån. Hmm då får du ju iofs ändå tanka hem en massa, men bara en gång. Edited July 5, 2011 by Nicklas Quote
Lasse B Posted July 5, 2011 Author Posted July 5, 2011 Pirate Bay och sådant vill jag inte hålla på med. Jag köpte i butik Fullversionen av Windows Home Premium 32 & 64 bit skivor. Tack ändå. Ha det så bra. Lasse B Quote
plun Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 (edited) Jo jag skulle själv aldrig hämta nåt ev junk "piratbukten" för någon annans dator..... Sen förstod jag inte frågan eftersom det ju bara är att köra Windows Update. Men !!! Jag har suttit med min fars nya dator nu på eftermiddagen och jag har tappat räkningen på hur många WindowsUpdate vändor jag är uppe i..... 6 eller 7... Det här "jefla" MicrosoftNet framework 4 verkar inte ge upp..... vet fortfarande inte vad en privatperson har för nytta av det ???? ---------------------------------- Tips på en billig dator med lite prestanda (ej spel) http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/SAMNPRV511S06/samsung-np-rv511-s06se-15-6-barbar-dator Innehåller Nortonjunk men det är bara att ta bort mm..... Edited July 6, 2011 by plun Quote
Lasse B Posted July 6, 2011 Author Posted July 6, 2011 Tackar för ett bra svar, menade, att om man fick in Servpack 1 i ett tidigare stadium, kanske man inte skulle behöva hämta hem så många uppdateringar. När jag vid ett tillfälle själv konverterat min dator, så kom Serv Pack 1 nästan sist av allt. Något bra tips hur man kan få hem den först i så fall, hoppas att jag förklarat på ett sätt så att det går att förstå. Om man kan få den tidigt, kanske man inte behöver köra opp till 6 alt 7 eller 8 vändor med Windows Uppdate. Ha en bra kväll, det får räcka så. Lasse B Quote
e-son Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 (edited) Ladda ner och lägg på ett USB-minne... http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?familyid=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda&displaylang=sv### ...glöm inte att bocka ur automatisk uppdatering när du installerar Windows 7, annars går systemet via Windows update i alla fall. Glöm heller inte att slå på automatisk uppdatering igen, efter att SP 1 är installerat. Edited July 6, 2011 by e-son Quote
Lasse B Posted July 6, 2011 Author Posted July 6, 2011 Tackar. Fråga bara, alla filnamn som står brevid fortsätt, behöver man bry sig om det. eller är det bara att ladda ner på ett USB. Ha en bra kväll. Lasse B Quote
e-son Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 (edited) Efter validering kommer du till sidan med själva nedladdningen. Där behöver du ju bara ladda ner den fil som är aktuell för att uppdatera den aktuella installationen. windows6.1-KB976932-X64.exe (903.2 MB) för 64-bitars Windows, och/eller windows6.1-KB976932-X86.exe (537,8 MB) för 32-bitars. Edited July 7, 2011 by e-son Quote
Lasse B Posted July 7, 2011 Author Posted July 7, 2011 (edited) Tack e-son, du är en klippa. Ha det så bra. Lasse B Edited July 7, 2011 by Lasse B Quote
Recommended Posts