Gå till innehåll

Avinstallation av Chrome


janus44

Recommended Posts

Hej

Jag har klantat till mig och avinstallerat Chrome på felaktigt sätt. Nu kan jag inte installera om Chrome. Jag får felmeddelande "felet 3". Har försökt följa tipset från deras hjälp men förmodligen så ligger det något i registret som jag inte vet hur jag ska göra med? Vill gärna köra Chrome så jag hoppas någon kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på denna länk och spar filen på lämpligt ställe.

Ändra den hämtade filens namn från remove.txt till remove.reg

Dubbelklicka på remove.reg och svara ja på den frågan som ställs.

Sedan skall du öppna mappen %LOCALAPPDATA%\Google (enligt instruktionen gäller detta Vista, men jag antar att det är samma sökväg i 7, om inte hoppas jag att någon protesterar och rättar) och där radera mappen Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Högerklicka på denna länk och spar filen på lämpligt ställe.

Ändra den hämtade filens namn från remove.txt till remove.reg

Dubbelklicka på remove.reg och svara ja på den frågan som ställs.

Sedan skall du öppna mappen %LOCALAPPDATA%\Google (enligt instruktionen gäller detta Vista, men jag antar att det är samma sökväg i 7, om inte hoppas jag att någon protesterar och rättar) och där radera mappen Chrome."

Nu har jag högerklickat och sparat och ändrat filens namn. Men den öppnas bara när jag klickar på filen, får ingen fråga. Sen nästa problem är att jag inte hittar mappen %localappdata%. Jag sa ju att jag är ganska okunnig, hoppas ändå på fortsatt hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gå till Kontrollpanelen/Mappalternativ/Visning... och bocka ur "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper", så att du kan se filformaten på dina filer. Kolla sedan så att filen verkligen heter "remove.reg" och inte "remove.reg.txt". Fungerar det fortfarande inte med dubbelklick på filen, kan du högerklicka istället och välja "Slå samman".

Vad gäller %LOCALAPPDATA%, så kan du klistra in det i startmenyns sökfält och trycka [Enter]... så bör du se Google-mappen där, om den finns kvar.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...