Gå till innehåll

Datorn stänger av sig ibland olika tider...


Exotis

Recommended Posts

Hejhej, Jag hade det här problemet innan och jag trodde det blev fixat för den inte stängde av sig själv, men det gör den endå, Datorn stängs av av sig själv då och då det är olika iland kan den vara på några dagar ibland nån timme och sånt, men den stängs av typ som att dra ut kabeln i bak.. Jag kan inte göra datorn heller till fabrik inställningar det går inte, För att det är en kopia på windows 7 och jag vet inte hur jag fixar de. vet inte hur jag ska få windows vista , Kan man få hjälp?

Datorn:

Klassficering: 4,1

Processor: AMD ATHLON Dual Core processor 4450e 2,30GHz

Ram minne: 3.00 GB

System Typ: 32Bitars

Hjälp snälla?

Redigerat textstorlek // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst så skulle jag inte tro att det är fel på ditt Windows utan snarare så att du ska prova med ett annat nätagg (nätdel) och se om det löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis kan du inte klicka F11 Recovery om du plockat bort reparationspartitionen vid W7 installationen. Är datorn förberedd för Vista så kan du plocka hem en skiva från en torrentsajt och installera på samma sätt som du installerade W7. Så att återgå till Vista är lika lätt...

Det kan vara lika troligt att du saknar någon drivrutin eller t o m har undermåliga drivrutiner just nu, som orsakar problemen. Har du kört Windows Update? Jag höjer här ett varningens finger! Har du en oäkta W7 så kan du få problem härifrån... men att låta Windows Update söka igenom datorn för saknade/nyare drivrutiner kan vara precis vad din dator behöver. Vet du vad du pysslar med så blir inte detta några problem... men forumreglerna är tydliga på denna punkten. INGA diskusitioner kring ful-program och hur man kringgår validationer osv.

//Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit nätagget så hade felen varit mer påtagliga redan vid uppstart, vid det här laget. Är du inne på det här med temperaturer kan det dels finnas uppgifter om det inne i BIOS eller så kan du plocka hem ett tredjepartsprogram och därigenom kolla hurvida det är för varmt i processor eller grafikkort. Jag rekommenderar SIW som är gratis: SIW Väldigt enkelt att utläsa genom det programmet...

Återkom med temperaturerna så går vi vidare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det INTE värmeproblem, eller hur? Och att det skulle vara nätagget känns långsökt.

Då är det absolut mjukvaruproblem... och att du har en "ful-windows" är ju i sig mer en bekräftelse av detta.

Jag rekommenderar dig att göra en FULL ominstallation av Windows 7. Ta även bort de partitionerna som den gamla W7 installationen legat på och gör om den. I slutet på installationen så anger du INGET serienummer. Detta ger dig en testperiod på 30 dagar. Bocka dessutom av rutan som aktiverar onlineaktivering. Gör du inte det har du bara 3 dagar på dig att aktivera Windows. Efter installationen så är det viktigt att du kör Windows Update tills ALLA uppdateringar är installerade även de frivilliga (där ligger ofta de för hårdvaran). Det kan även vara värt att kolla hos din moderkortstillverkare om BIOS behöver uppdateras. Å andra sidan så är datorn förberedd för Vista så kommer det troligen inte behövas.

Hur du sen bär dig åt att aktivera Windows inom 30 dagar får bli något du löser utanför detta forum.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om Windows 7. Följer du bara mina råd i förra inlägget så kommer det gå fint. Och som jag skrev: är datorn förberedd för Vista så kommer din nuvarande BIOS räcka för att få igång datorn med W7.

Windows 7-skivan har du väl? I någon form? Mitt råd är att absolut inte installera Vista om du har W7 på skiva.

Vart hittar jag en bra windows vista?

Läs tidigare inlägg... den diskussionen tas inte upp på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... och du följde de instruktioner angående aktiveringsförhalningen samt Windows Update du fick tidigare?

Att leta upp en Vista klarar du, du har ju licensen på den... bara att göra en sökning på typ piratbukten. När du väl fått in Vista så blir du snabbt varse om det är din W7 installation som felar eller om det är så att någon hårdvara är kass, trots allt. Klarar du en hel installation av antingen W7 (som du skriver att du gjort 3-4 ggr) eller Vista så är jag tveksam att det skulle vara just så att någon hårdvara är kass (t ex nätagget). Allt tyder på drivrutiner som är felaktiga eller undermåliga... temperaturen är ju verkligen bra, så värme är det definitivt inte som orsakar felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...