Gå till innehåll

Förslag på "jippon" runt Windows 8?


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Det som jag alltid funderar på är bakåtkompabilitet på HÅRDVARAN. Nu ryktas det ju om att Windows 8 skall vara snällare än windows 7 vad gäller systemkraven så det vore ju EN tråd att undersöka, allt ifrån desktop, via laptop till netbook, fungerar det lika OK på en sju, åtta års gammal dator tänkt för XP som för en ett år gammal (eller sprillans ny)? Jag har ett par datorer hemma som inte är fullt så gamla men i alla fall inte fabriksnya och det skall bli intressant att se hur de kommer att klara sig.

En annan tråd som jag är väldigt intresserad av är hur Windows 8 kommer att fungera på smartphones för Windows Phone 7. Och sedan har vi ju det där med tablets och läsplattor. Allt det där kräver ju både handpåläggnign och demonstration. Jag tror att när betatestningen kommer igång så kommer många intresseriktningar att kräva en mängd nya forum under rubriken BETATESTNING.

Något gemensamt vore ju också kul - någon sammankomst med handpåläggning, frågestund och demovisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...