Gå till innehåll

Aktivera "förhandsvisning" i Windows 7 x64


Manneman

Recommended Posts

Jag har börjat leka lite med nya laptopen här hemma. Har installerat FF 5.01 precis som i alla andra datorer, fast dom har x86.

Jag försöker aktivera förhandsvisning i verktygsfältet (där det visar miniatyrer för alla flikar) genom att skriva about:config i adressfältet och sedan aktivera "browser.taskbar.previews.enable;false" till true... precis som jag brukar. Stänger ner FF och vid omstart kommer fortfarande inte förhandsvisningarna upp. Värdet är kvar i about:config... Samma funktion finns inne i inställningar men det funkar inte heller (jag började där)

Har detta med att jag kör 64-bitars OS att göra? Hur kan jag kringgå detta?

Jag är faktiskt helt grön på 64-bitars OS när det kommer till mer administrativa saker.

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ändrade browser.taskbar.previews.enable till True och förhandsvisningen började omedelbart fungera, behövde alltså inte ens starta om Firefox.

Jag kör Win 7 Ultimate 64bit så det ska alltså funka med det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade runt lite på Mozillas forum och det är en del som har haft samma problem på nyinstallerade system. Inte bara FF utan även Chrome reagerar på samma sätt. Har man redan dessa installerade på datorn och låter Windows Update ha sin gång så märker man inget... men om man installerar alla tillgängliga uppdateringar i WU och sen installerar en annan webbläsare (som det står beskrivet "a non IE9 browser" så tas möjligheten bort att visa Taskbar Preview. Nu är frågan vad jag ska leta efter... vilken uppdatering är det fråga om....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag är faktiskt ganska säker på att jag drog ner alla WU innan jag la in Firefox senast jag installerade om Windows, men det gällde kanske inte alla?

Om det är till någon tröst så är det inte helt självklart att man ska ha funktionen aktiverad. Jag gillar inte den alls och föredrar att köra utan. Går mycket snabbare att bara öppna webbläsaren och sedan välja flik i den istället för att vänta på preview och försöka se vilken det är man ska åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så van att använda den funktionen... men jag kommer nog att överleva. Men sen är man ju envis så det visslar om det... funkar det inte så ger man helt enkelt inte upp förrän allt går som man vill....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...