Gå till innehåll

Fujitsu Amilo:Går inte att uppgradera till ATI grafikkort drivrutin. [Löst]


amiletto

Recommended Posts

Postad (redigerade)

När Win7 installerades blev grafikkortet installerat som standard VGA-kort med Microsoft drivrutin.

Grafikkortet heter:ATI Mobility Radeon Express 200M.ATI drivrutinen heter V.8.332.0.0.

När jag installerade BlazeDTV till en DVB-T USB-sticka för att se på TV blir skärmen svart,ljudet är OK.

Jag tror att Microsoft drivrutinen orsakar detta,jag har installerat video Codec-pack utan förbättring.

När jag försöker uppdatera till ATI:s får jag meddelande att bästa drivrutinen redan är installerad.

När jag avinstallerar Microsoft drivrutinen och startar om får jag samma meddelande.

Hur kan jag komma förbi detta att fel drivrutin har tagit över?

Redigerad av amiletto
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att "tvinga" in en drivrutin är att alltid göra det direkt från enhetshanteraren. Du behöver då ett program som kan packa upp grafikkortsdrivrutinen som ofta är ihoppackad i en exe-fil, zip-fil, rar-fil eller liknande. Ett bra uppackningsprogram som jag själv använder är 7-zip:

http://www.7-zip.org/download.html

Med hjälp av det programmet packar man först upp filen i en vanlig "gul mapp" som man placerar e.x. på skrivbordet.

Gå sedan in i enhetshanteraren och klicka upp enheten bildskärmskort, i ditt fall ATI Mobility Radeon Express 200M.

Högerklicka på den och välj "uppdatera drivrutin". Där får du två val, välj "drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn". I den nya rutan som uppenbarar sig får du bläddra dig fram till den uppackade mappen som du placerade på skrivbordet. Klicka "nästa" och då börjar datorn söka i mappen och hittar drivrutinen som den installerar. Där brukar datorn "strunta" i datumet för drivrutinen och s.a.s. ta det den erbjuds utan att ifrågasätta om den är gammal eller ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...