Gå till innehåll

Problem med USB till HDMI Adapter


anton_137

Recommended Posts

Hej.

Jag har skaffat en sådan här http://www.teknikmag...080p%20Adapter

Problemet är att när jag försöker titta på t.ex. Svt Play och väljer helskärm blir tv:n helt svart. Förmodligen någon inställning men jag har försökt att ändra på det mesta utan att lyckas. Ljudet går fram. Jag har bild när jag surfar på nätet och liknande.

Jag har en bärbar HP G7000, upplösning på skärmen 1280x800, operativsystem Vista. TV:n är en Panasonic plasma TXP42X20E.

Vore väldigt tacksam om någon kunde ge mig något tips om hur jag går vidare.

Anton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga att jag har erfarenhet av USB-HDMI-mojänger men kommer på lite saker att testa;

  • Om du kör något i Windows Media Player, fungerar fullskärm då?
  • Testa att uppdatera drivrutinerna för det vanliga grafikkortet

Vad heter din datormodell mer exakt och vad heter själva kortet i Enhetshanteraren? Ta reda på exakt modellnamn genom att köra msinfo32.exe från Start - Kör eller genom att skriva det direkt i startmenyns sökfält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyker tv'n upp som en extra bildskärm till datorn i bildskärmsalternativ?

Prova i så fall att ändra inställningen så att tv'n står som "primär bildskärm"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hittade detta http://www.allputer.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_41&products_id=1243

Kör du någon av dessa upplösningar..

Specifications:

==> Resolution support

- 640 x 480 VGA Mode

- 720 x 480 NTSC Mode

- 720 x 576 PAL Mode

- 800 x 600 SVGA Mode

- 1024 x 768 XGA Mode

- 1152 x 870 Common in Mac System

- 1280 x 720 HD 720 Mode

- 1280 x 800 WXGA Mode

- 1280 x 960 Common in Video Camera

- 1280 x 1024 SXGA Mode

- 1360 x 850

- 1400 x 1050 SXGA+ Mode

- 1400 x 900

- 1680 x 1050 WSXGA+ Mode

- 1920 x 1080 HD 1080 Mode

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas: Datorn heter HP G 7030EO, grafikkortet heter Mobile Intel 965 Chipset Family. Problemet är när jag har varit på svt.se/play och väljer att köra helskärmsläget. Då blir skärmen helt svart, ljudet går fram och jag kan se muspekaren på tv:n och styra den.

Si3rra: Nej det gör den inte. Är lite osäker om den ska göra det. Jag styr programmet via en symbol i systemtråget. Där kan jag välja att köra som "mirror" dvs samma bild som jag har på datorn syns på tv:n.

Venoms: Har testat alla upplösningsr som är tillgängliga på på min bärbara, samma effekt.

Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite konstigt.. när jag läser om din enhet på andra ställen står det att operativsystem som supportas är:

  • Windows XP Home or Professional, Windows XP Tablet Edition, Windows 2003 Server, Windows
  • Vista Windows 2000

Men nu till det konstiga, i introt till enheten stär det Win 7 / Mac..

Hursomhelst, den är inte bakåtkompatibel till USB 1.0, så det måste vara en USB 2.0 port samt enl min slutledning... (vilket inte säger så mycket i sig), så stöder den inte x64 eftersom det bara är äldre operativsystem.

Som kuriosainfo, jag har en grej som inte funkar på x64 fast det står att det ska göra det... den kan installeras fast till stora delar fungerar det inte som tänkt. Däremot på x86 funkar det super.

Obs, det går inte att köra i kompatibilitetsläget..

Mitt tips är att testa på en 32 bitars dator om du har den möjligheten eller låna en av en kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...