Gå till innehåll

USB-portarna fungerar ej?


darramonde

Recommended Posts

Har du kollat i Enhetshanteraren om något utropstecken syns i anslutning till USB?

Klicka Kör i startmenyn -> devmgmt.msc Ifall drivrutiner påverkats.

I annat fall är de ju bara till börja om från början igen och återställa tjänsterna till grundinställning/default.

Därefter ta ett par i sänder och ändra så som kan va önskvärt & se vad som händer med USB.

http://www.blackvipe..._Vista_Services

Default Windows Vista Home Basic Sp2 32bit

Safe Windows Vista Home Basic Sp2 32bit

Till nedladdningssidan Vista Sp2

Endring:

Om de nu handlar om registerpatch som använts ifrån Blackviper så undersök gärna närmare & jämför den nedre listan.

Man ser på så sätt ganska tydligt vilka tjänster som omfattas och vilka man skulle kunna rikta in sig på där orsaken kan ligga. För mig blir de en gissningslek i nuläget men vet jag har sett någon bra detaljerad sida tidigare, tyvär kommer jag inte ihåg vart just nu. Söka via processer lär inte visa något då tjänster som inaktiverats inte körs.

Man varnar även lite om att helst inte använda Msconfig för ändra tjänster..... :)

Do not use "msconfig" to disable services, type "services.msc" in the Run box instead! (why?)

Hur fungerar datorn annars, blivit någon förbättring?

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...