Gå till innehåll

Bluetooth+mobil!


Recommended Posts

God morgon!

Dessa gula tecken är väl ett utropstecken? Det är så att Bluetooth behöver uppdateras/nyare drivrutiner för att tecknet skall försvinna och att enheten skall fungera på ett bra sätt. Pröva med att uppdatera drivrutin för bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Detta har inte med telefonen att göra... det är datorns drivrutiner för Bluetooth-enheten som inte är kompletta. Kolla i Enhetshanteraren efter din Bluetooth... där kommer troligen finnas några drivrutiner som ÄR installerade och några som har gula utropstecken.

Ge oss info vilken dator du har (modellnummer, tillverkare osv), operativsystem samt gärna vilken typ av Bluetoothenhet som finns i datorn om du har den uppgiften.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...

Hur har du installerat de senaste drivrutinerna (som du nämner ovan)?

Du gör nog klokast att plocka hem drivrutinerna till Bluetooth från Dells hemsida istället för via Windows Update. Det sistnämnda kan uppenbarligen kladda till det.

Hittade här: http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs&ServiceTag=&SystemID=VOS_N_1015&os=WLH&osl=se&catid=&impid= Under nätverk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag har hämntat alla mina drivers från dell

gör ingen nytta får ändå upp att bluetooth-kringutrustning inte kan installeras.

om jag tar bluetooth stack eller vad det heter så försvinner dom gula tecken men då går det inte identifiera fast min mobil hittades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman är du säker på att detta inte har med telefonen att göra?

För när man ansluter sin SonyEricsson telefon till datorn via bluetooth så är det 5-6 enheter som installeras.

b.la OBEX interface, A2DP kopplingen, Virituella nätverkskort och com-portar..

Vampyr, har du installerat SonyEricsson PC companion?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... det kan ju inte gärna ha med telefonen att göra då det är i datorn drivrutinerna saknas.

Alltså, du kan skicka och ta emot filer mellan dator och telefon. Om du använder PC-Companion och väljer Bluetooth istället för USB-kabel, är det ett sånt tillfälle det inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma på min stationära när jag använder min Bluetooth USB-sticka. Kommunikationen funkar mellan de båda enheterna men jag har ändå två utropstecken. Vill jag ha bort dem måste jag installera BluSoleils programvara som kom med USB-stickan. Men precis som du beskriver så blir det problem med kommunikationen mellan enheterna istället. Med Microsofts drivrutiner gör den vad den ska även om det saknas drivisar.

Det är först nu jag har kunnat kontrollera detta lite närmare då jag ej har haft tillgång till datorn förrän nu.

Mitt råd är att låta det vara så länge det funkar. Då din är integrerad så kan det vara lite irriterande... jag pluggar ju ut min när jag är klar. Du kan ju avaktivera Bluetooth när du inte använder den, då klagar inte datorn på drivrutiner hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...