Gå till innehåll

"Skrivbordet alltid överst"


MissGiger

Recommended Posts

Jag har fått låna en bärbar dator med Windows XP. Den tycks fungera, minus problemet att mycket verkar låst på den, inget händer när jag försöker öppna mappar o program från skrivbordet, vissa program har gått att få igång, det har dock mesta bara varit olika spelare. Jag trodde till en början att inget funkade på den, men jag har nu upptäckt att det mesta verkar starta eller öppnas men det visas inte utan ligger bara framme nere i aktivitetsfältet, ungefär som "visa alltid skrivbordet överst". Finns det någon sådan inställning? Det enda som är konstigt då är ju att en del saker har fungerat, sätter jag tex i en musikcd så startar spelare och fungerar som den ska. Jag får inte tag i killen jag lånat datorn av och det är väldigt irriterande, för tillfället är ju datorn så gott som obrukbar.

Redigerad av MissGiger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ju som inte låst på så sätt, mest bara jag som kallar det så och ägaren har suttit med program igång o kollat mappar när jag fick den, så jag är ganska säker på att det är en inställning. varenda mapp jag klickar på på skrivbordet öppnas, men "syns" inte på annat sätt än att jag ser dom öppnade nere i aktivitetsfältet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också inne på e-sons spår. Låter ju lite som att programmen startas på en annan skärmyta.

Nu kanske du inte ska greja för mycket med datorn om du bara fått låna den en stund, men annars kan du kolla inställningarna för skrivbordet (eller i drivrutinen för grafikkortet) ifall det är ställt på utökat skrivbord över flera skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det har den varit. Är dock inte det nu. Jag känner själv att jag inte ska pilla alldeles för mycket i den eftersom den är lånad, det är mest bara det att det verkar fungera okej med allt o jag har fått känslan att problemet sitter i en inställning eller något annat "lätt" att få ordning på pga det. Trots att jag är väldigt okunnig på datorer känns det dock som att detta med den extra skärmen kan vara åt rätt spår, jag ska kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärminställningarna är förmodligen inställda på utökat skrivbord. Nu har jag ingen XP-maskin att referera till, men nedanstående sida kanske kan vara till hjälp för att hitta inställningen. Se till så att den blir inställd på "Endast dator"... eller vad det kan heta i XP.

http://support.microsoft.com/kb/307873

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...