PCGuiden Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 tryck ctrl alt del för att starta om Datorn är omformaterad och varit startad ett 10tal gånger och det kom nyss upp vad skall man göra WIndows 7 Pro x64 är op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 (edited) Prova, starta upp datorn på Windows 7 skivan, in i installationen och där efter språkvalet väljer du "Reparera min dator", och sen väljer din aktuella installation och sen det övre alternativet, Startreparation. Guiden som körs tar ett lite tid men borde fixa till problemet Edited August 21, 2011 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Får stoppa i usbminnet då för jag har op på pinne Varför blir det så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Du kör OS:et på USB-minne? Kan det vara så att den har skapat bootmanagern på den fasta disken och du blåst den på något vis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 jag installerar det med usbminne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Ok, bra där, trodde du körde någon specialhistoria med OS:et på USB... Vanliga orsaker till att du får det felmeddelandet är att bootfilerna (eller andra nödvändiga filer) blivit korrupta eller tagits bort, fel på disken eller att konfigurationen är felaktig. Vad orsaken till problemet är ser du om du kör si3rras instruktioner för Startreparation, där kan du om du är snabb se loggfilen över vad den testat och vad den hittat för fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 det roliga var att jag inte har gjort något startade bara om datorn så hände det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Löste du problemet med Startreparation och hittade du något intressant om vad felet var i loggen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts