Gå till innehåll

Asus EFI BIOS


Recommended Posts

Jag har ett ASUS P8H67-M PRO B3 och det är utrustat med ASUS EFI BIOS. Det jag undrar är hur gör man för att få detta stabilt? Jag kan inte göra några inställningar i GUI för att den envisas med att backa i menyerna direkt. Jag har uppdaterat till senaste versionen som finns hos ASUS. Någon som varit med om liknande eller som vet om man kan stänga av GUI och få ett vanligt BIOS istället.

EDIT: Nu får jag inte ens bild på datorn. Den verkar inte heller mata ut ström till USB. Har kört en reset på BIOS men ingen skillnad. Skoj med datorer ibland...

Redigerad av Dennis86
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, datorer ar skoj,, kan du prova med att "flasha" om BIOS ?

Om USB inte fungerar,, det kan behövas nya drivisar till chipset.

Vanligt BIOS istf. UEFI ? ,, svårt

Hur flasha BIOS när jag inte får bild? Tror inte ens jag kommer in i Windows korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är splitter ny. Med ett 430W agg. Den har en i7 2600 3x750GB + 320GB. Corsair H60. 16GB RAM. och 4st 120mm fläktar. Inget grafikkort mer än CPUs och ingen DVD. Den startade fint i förrgår när jag flashade om EFI. Sen igår så ville den bara inte starta.

Redigerad av Dennis86
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den försvann inte direkt. Jag flashade om och det fungerade enligt BIOS (Gjorde det med ASUS EZ Flash i EFI). Men sen kunde jag inte gå ur EFI för den bara hoppade bakåt när jag ville trycka discard changes. Då stängde jag av datorn på knappen och lät den vara tills igår. När jag sen startade igår så vill den inte boota. Jag har provat med de knep som finns på ASUS hemsida med flashdisk etc. Men allt som händer är att minnet blinkar till och sen bara står datorn där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta måste jag säga var mycket konstigt. Nu provade jag att koppla ur alla fläktar och HDD. Då fungerade de. Sen kopplade jag in sak för sak. Nu är allt inkopplat och dator startar utan problem.

Det enda problemet som kvarstår är när jag är inne i EFI att den hoppar runt bland menyer så jag inte kan ändra några inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...