DAson Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Ni får gärna välkomna mig till den bärbara datorns tid med. Köpte en Asus Eee PC Asus R101D. Ska ha den till enkla saker till exempel om jag inte är hemma så kan jag kolla m e-post, surfa, m.m. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 Här är infot på den http://elaptops.blogspot.com/2011/05/asus-eee-pc-r101d-101-inch-netbook.html //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Inte illa alls! Ser att den finns i flera olika utförande. Vad har du för spec på den? Och Välkommen till de bärbaras värld...hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 (edited) Du undrar över vad det har för spec den har en Intel Atom på 1,66 GHz, 1 GB Ram DDR3,250 GB HDD, och Windows 7 Starter. Det finns 2 USB 2.0 portar, Minneskortsläsare, Nätverksport. Ska nog skriva in den i min signatur. Märket är Asus. //DAson Edited August 25, 2011 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Kul! Nu får du börja röra på dig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 Vart sugen att köpa den, och den var inte dyr heller köpte den på Expert. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Till andra som funderar på att köpa dessa små notebooks, välj istället 11.6" Datorn är bara 1,5 cm bredare, och den är avsevärd mycket lättare att jobba på (fullskaliga knappar på T-bord, med bättre touchpad) och framförallt bättre överskådlig display. Man slipper "atom" och farten på datorn ökar markant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Atom ? För en som inte är lika bevandrad...Har du lust & utveckla de hela lite Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Intel Atom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Till andra som funderar på att köpa dessa små notebooks, välj istället 11.6" Datorn är bara 1,5 cm bredare, och den är avsevärd mycket lättare att jobba på (fullskaliga knappar på T-bord, med bättre touchpad) och framförallt bättre överskådlig display. Man slipper "atom" och farten på datorn ökar markant. Jo, men för en prislapp på 2000 så är det en riktigt trevlig liten maskin. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 DAson hur tycker du det är att använda Windows 7 Starter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Jo, men för en prislapp på 2000 så är det en riktigt trevlig liten maskin. // Mange Det diffar 300-700kr mellan en 10.1 & 11.6. (asus och acer) och man får 100% mer dator. Så det var bara ett allmänt tips till de som går i dessa tankar och har råd med dessa hundralappar extra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Så det var bara ett allmänt tips till de som går i dessa tankar och har råd med dessa hundralappar extra. Självklart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 (edited) Windows 7 Starter är ett bantat Windows 7 i jämfört med Home Premium, Professional och Ultimate. Home Basic är väl snarlikt Starter på vad jag kan förstå. Jo det räcker att ha Windows 7 Starter på en sån här dator mer behövs inte, det finns ju ingen DVD-enhet så det får bli kanske en extern brännare och om det finns nåt bra märke och köpa. Trådlöst nätverkskort finns men använder mig av kabel om jag ska internet. Jag köpte denna på Expert i törsdags för ett billigt bra pris så jag är nöjd. Mer info se här http://www.expert.se...10051_16063_102 //DAson Edited August 27, 2011 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts