Gå till innehåll

Har köpt Mini-PC så välkomna mig!


DAson

Recommended Posts

Ni får gärna välkomna mig till den bärbara datorns tid med. Köpte en Asus Eee PC Asus R101D. Ska ha den till enkla saker till exempel om jag inte är hemma så kan jag kolla m e-post, surfa, m.m.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du undrar över vad det har för spec den har en Intel Atom på 1,66 GHz, 1 GB Ram DDR3,250 GB HDD, och Windows 7 Starter. Det finns 2 USB 2.0 portar, Minneskortsläsare, Nätverksport. Ska nog skriva in den i min signatur. Märket är Asus.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till andra som funderar på att köpa dessa små notebooks, välj istället 11.6"

Datorn är bara 1,5 cm bredare, och den är avsevärd mycket lättare att jobba på (fullskaliga knappar på T-bord, med bättre touchpad)

och framförallt bättre överskådlig display.

Man slipper "atom" och farten på datorn ökar markant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till andra som funderar på att köpa dessa små notebooks, välj istället 11.6"

Datorn är bara 1,5 cm bredare, och den är avsevärd mycket lättare att jobba på (fullskaliga knappar på T-bord, med bättre touchpad)

och framförallt bättre överskådlig display.

Man slipper "atom" och farten på datorn ökar markant.

Jo, men för en prislapp på 2000 så är det en riktigt trevlig liten maskin.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men för en prislapp på 2000 så är det en riktigt trevlig liten maskin.

// Mange

Det diffar 300-700kr mellan en 10.1 & 11.6. (asus och acer) och man får 100% mer dator.

Så det var bara ett allmänt tips till de som går i dessa tankar och har råd med dessa hundralappar extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 Starter är ett bantat Windows 7 i jämfört med Home Premium, Professional och Ultimate. Home Basic är väl snarlikt Starter på vad jag kan förstå. Jo det räcker att ha Windows 7 Starter på en sån här dator mer behövs inte, det finns ju ingen DVD-enhet så det får bli kanske en extern brännare och om det finns nåt bra märke och köpa. Trådlöst nätverkskort finns men använder mig av kabel om jag ska internet. Jag köpte denna på Expert i törsdags för ett billigt bra pris så jag är nöjd. Mer info se här

http://www.expert.se...10051_16063_102

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...