Gå till innehåll

Ändra hårddisk storlek


DAson

Recommended Posts

Har en fråga som jag säkert får svar på direkt, jo det är så här att jag köpte en bärbar Asus EeePC förra veckan och det brukar vara som standard uppdelad i 2 partioner. Det visade det sig att den abdra partionen var tom. kan man återställa till dess ursprungliga storlek eller måste den vara kvar. Det är bäst att fråga så att jag inte gör nåt dumt för där finns inga återställningsfiler bara en tom partition.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej :)

Ja om de stämmer att datorn inte är försedd med återställningspartition så är de fritt fram & använda vilket partitioneringsprogram som helst.

Windows innehåller redan ett par som kan underlätta, Diskpart som är kommandobaserat och Disc Management som ligger i gränssnittet.

Kallas upp via Kör -> diskmgmt.msc

Utifall där smugits in begränsningar ifrån tillverkaren så kanske nästa tips kan va till nytta.

Det finns ju ett verktyg på Hiren's boot CD om du behöver ändra några fabriksinställningar som gjort att hårddisken inte utnyttjar hela kapaciteten 'HDAT2' Ifall en CD inte är så enkelt & köra så finns ju Hiren även för USB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...