Andreas Stenhall Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 (edited) Microsoft lägger in stöd för att precis som Daemon Tools och Virtual Clonedrive fungerar idag montera ISO-filer på virtuella enheter som emulerar en CD/DVd-enhet. http://blogs.msdn.co...-vhd-files.aspx Edited August 30, 2011 by Andreas Stenhall Redigerat rubriken till att innehålla Alcohol 120% också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Alcohol 120 % ? Visserligen gillar jag bira Bra ide från MS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Äntligen! Samtidigt känns det konstigt då de fick införa webbläsarvalet och ta bort Mail och annat pga marknadsdominansen. Men personligt tycker jag det kommer fler och fler efterlängtade inbyggda godisbitar i W8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 30, 2011 Author Share Posted August 30, 2011 Japp, Alcohol 120% är en annan applikation som gör samma sak som Daemon Tools och Virtual CloneDrive, missade den men har svaga aningar om att jag själv använde det för länge sedan. Hur som helst tycker jag personligen att det är klart bra att funktionen kommer i Windows, men vad "konkurrensverket" säger är en annan sak. Det kan nog bli en del rabalder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Lite spekulativt. Rabalder ? ( visserligen kan det bli ),, Jag ska applicera ett par flarror hursomhelst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 (edited) Fast Daemon Tools har väl lite "emuleringar" som Windows antagligen inte kommer att ha. Om man nu har behov av dem.. Edited August 30, 2011 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 30, 2011 Author Share Posted August 30, 2011 Fast Daemon Tools har väl lite "emuleringar" som Windows antagligen inte kommer att ha. Om man nu har behov av dem.. Jag har dålig koll på vilken funktionalitet alla dessa program besitter men troligen är det så att tredjepartsprogrammen kan erbjuda mer än vad Windows 8 kommer att kunna göra, och om de inte gör det får de nog för sin överlnads skull fixa något som gör det värt att nyttja deras produkter istället för att köra på det som finns inbyggt i Windows 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Hur som helst tycker jag personligen att det är klart bra att funktionen kommer i Windows, men vad "konkurrensverket" säger är en annan sak. Det kan nog bli en del rabalder! Njau... jag betvivlar starkt att "konkurrensverket" har något att erinra mot detta. Däremot så har nog mediaindustrin åsikter...... men nu är ju skaran som flitigt pysslar med iso-filer snabbt minskande så de köper väl detta MS-schackdrag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 (edited) Emulering - Virtuellt ? Vad ska man emulera virtuellt ? Emulerad Win95 i W8 som finns virtuellt just nu ? Det blir nog bra iaf. Edited August 30, 2011 by jarru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts