Gå till innehåll

Montera ISO-filer direkt i Windows 8: Bye bye DaemonTools, Virtual CloneDrive och Alcohol 120%...


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Microsoft lägger in stöd för att precis som Daemon Tools och Virtual Clonedrive fungerar idag montera ISO-filer på virtuella enheter som emulerar en CD/DVd-enhet.

http://blogs.msdn.co...-vhd-files.aspx

Redigerad av Andreas Stenhall
Redigerat rubriken till att innehålla Alcohol 120% också...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Alcohol 120% är en annan applikation som gör samma sak som Daemon Tools och Virtual CloneDrive, missade den men har svaga aningar om att jag själv använde det för länge sedan.

Hur som helst tycker jag personligen att det är klart bra att funktionen kommer i Windows, men vad "konkurrensverket" säger är en annan sak. Det kan nog bli en del rabalder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Daemon Tools har väl lite "emuleringar" som Windows antagligen inte kommer att ha. Om man nu har behov av dem..

Jag har dålig koll på vilken funktionalitet alla dessa program besitter men troligen är det så att tredjepartsprogrammen kan erbjuda mer än vad Windows 8 kommer att kunna göra, och om de inte gör det får de nog för sin överlnads skull fixa något som gör det värt att nyttja deras produkter istället för att köra på det som finns inbyggt i Windows 8 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst tycker jag personligen att det är klart bra att funktionen kommer i Windows, men vad "konkurrensverket" säger är en annan sak. Det kan nog bli en del rabalder!

Njau... jag betvivlar starkt att "konkurrensverket" har något att erinra mot detta.

Däremot så har nog mediaindustrin åsikter...... men nu är ju skaran som flitigt pysslar

med iso-filer snabbt minskande så de köper väl detta MS-schackdrag.. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...