Gå till innehåll

Tillgång till trådlös nätverksanslutning i Windows XP [LÖST]


BertL

Recommended Posts

Har en Dell Latitude bärbar dator med Windows XP, vilken blev rensad från virus för ett par månader sedan. Sedan dess har det uppstått diverse problem. Datorn har varit uppkopplad med Tele2:s mobila bredband Tele2 Mobile Connect under sommaren. Nu skall den åter anslutas till det trådlösa nätverket i form av en router. Då blir det nya svårigheter. Datorn vägrar att kännas vid den trådlösa nätverksanslutningen, trots att denna verkar fungera och datorn alltså är ansluten. I Nätverksanslutningar finns den trådlösa anslutningen med och det går bra att ansluta den därifrån. Men när jag skall öppna en websida i Internet Explorer kommer det upp ett fönster som påstår att jag jobbar off line och frågar om jag vill ansluta. När jag klickar ja kommer det upp ett nytt fönster med en lista över anslutningar att välja på. Den trådlösa nätverksanslutningen finns inte med i denna lista. De anslutningar som finns att välja på verkar bara vara uppringda modem (Tele2 Sverige finns med, men det förefaller som om detta också uppfattas som en uppringd anslutning). Något sätt att få Internet Explorer att kommunicera med den trådlösa nätverksanslutningen verkar inte finnas. Jag har installerat om Internet Explorer, men felet kvarstår, så jag gissar att det inte ligger där. Tacksam för tips!

Redigerad av BertL
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på egenskaper för Internet (Explorer) och tittar på fliken "anslutningar" så skall det vara ibockat "ring aldrig upp någon anslutning". Om något annat är ibockat så vill datorn ansluta via uppringd anslutning e.x. modem och det ska den ju inte göra. Eftersom datorn misslyckas att ringa upp så hamnar Internet Explorer i offlineläge.

Testa därefter att ansluta via det trådlösa nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...