DAson Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Har en fråga angående mapparna PerfLogs och My Company Name. Mappen PerfLogs finns på C-disken och My Company Name i Program mappen. Vad är det som skapar PerfLogs respektive My Company Name? Vet ni mer så ge mig svaren och om ni har nåt svar på dessa mappar. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 PerfLogs-mappen skapas automatiskt vid installationen av Windows, men med tanke på att mappen är tom även på en långt använd installation har jag svårt att se vilket syfte den fyller. Mappen "My company name" däremot måste ha kommit in på något annat sätt vid en programinstallation, vad finns i mappen och när är mappen daterad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Angående "MyCompanyName" så har jag letat lite på nätet... de flesta trådar pekar på samma lösning, att det är lite av en bugg i InstallShield... och mappen skapas i samband med att en standardinstallationsväg föreslås vid installation av t ex spel eller program. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted September 4, 2011 Author Share Posted September 4, 2011 Mappen PerfLogs innehåller en mapp som heter Admin och den är tom finns inget där i alls. Den har jag inte tänkt på förräns nu. Tack för svaren Stenis & Manneman! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts