Gå till innehåll

PerfLogs och My Company Name


DAson

Recommended Posts

Har en fråga angående mapparna PerfLogs och My Company Name. Mappen PerfLogs finns på C-disken och My Company Name i Program mappen. Vad är det som skapar PerfLogs respektive My

Company Name? Vet ni mer så ge mig svaren och om ni har nåt svar på dessa mappar.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PerfLogs-mappen skapas automatiskt vid installationen av Windows, men med tanke på att mappen är tom även på en långt använd installation har jag svårt att se vilket syfte den fyller. Mappen "My company name" däremot måste ha kommit in på något annat sätt vid en programinstallation, vad finns i mappen och när är mappen daterad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående "MyCompanyName" så har jag letat lite på nätet... de flesta trådar pekar på samma lösning, att det är lite av en bugg i InstallShield... och mappen skapas i samband med att en standardinstallationsväg föreslås vid installation av t ex spel eller program.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mappen PerfLogs innehåller en mapp som heter Admin och den är tom finns inget där i alls. Den har jag inte tänkt på förräns nu. Tack för svaren Stenis & Manneman!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...