Kan inte installera IE8

Windowsanvändaren

Recommended Posts

Jag misslyckades med att installera IE8, när jag kollade i systemloggen så stod det att det var för att det inte gick att skriva en nyckel i registret men det stod inte vilken nyckel... Finns det nåt sätt att leta i registryt efter delar av registryt där man inte har full behörighet? Jag kan inte uppgradera eller avinstallera Microsoft security essentials eller Windows live essentials heller.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 3 weeks later...

Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

• Liknande innehåll

• Av IngerIM50
      Jag har problem med Windows Update i min relativt nya dator med Windows 10
      första månaderna gick det bra att ladda ner uppdateringar
      men i och med Anniversary Update version 1607 fick jag problem med uppdateringar
      uppladdningen stod still på hämtar 0 %
      så denna stora uppdatering fick jag hämta ner manuellt från sidan på Microsoft
      och allt gick bra...
      Men sedan gick ett par månader och Windows update sa hela tiden att det kollat efter uppdateringar och att datorn var uppdaterad
      men så började jag bli misstänksam och klickade på hämta uppdateringar,
      och vips fanns några där trots allt  

så jag tryckte på ladda ner, Windows update bara stod och tuggade på 0 %
      men rätt som det var efter några dagar så laddades en uppdatering ner
      Och efter flera dagars "tuggande" med 3 % så laddades en till uppdatering ner
      ( jag kollade på installerade uppdateringar och de fanns där )

Nu står windows update och "tuggar" på 8 % och så där håller den på varje dag innan uppladdningen avbryts efter flera timmar
      och fortsätter på samma sätt nästa dag

och det verkar som uppdateringar står i kö...
      och först kan det stå t.ex laddar 65 % och sedan går tillbaka till 8 %

hoppas jag lyckats beskriva det hela så ni förstår vad jag menar

Jag undrar om någon vet varför mitt Windows update uppträder så här nu ?
      och finns det något jag kan göra ?
      så tacksam för tips... 

• Av Bigfoot13579
      Hej
      Igår "hittade" jag menyvalen "Uppdatera och stäng av" och "Uppdatera och starta om" i startmenyn på min dator med windows 10. Jag har testat bägge men vad jag ser så installeras inga uppdateringar. Jag har automatiska uppdateringar påslaget så uppdateringarna borde installeras ändå, och gör det ibland. Så varför finns dessa två menyval och hur kan man ta bort dom när de ändå inte verkar göra någon nytta?
      Jag är inte ute efter att återställa datorn till en tidigare punkt utan jag undrar om någon mer har samma menyval och om de går att ta bort.
      Mvh Bigfoot
    • Av JoWa
      Uppdateringar för QuickTime för Windows har upphört, och alla som har QuickTime installerat råds att avinstallera det omgående.
      Alert (TA16-105A): Apple Ends Support for QuickTime for Windows; New Vulnerabilities Announced
    • Av Lasse B
      Har fått en valfri uppdatering, se nedan.
      Vad är den bra till för ?? någon som kan svara på det, skall jag ladda hem den, eller dölja den och låta den vara ?? Behövs den ??
      Inventec LAN, Other hardware software update released in November, 2014

Lasse B
    • Av fredde
      Finns det en sådan fil och var finns den?
    • Av Andreas Stenhall
      Microsoft har precis släppt en extra säkerhetsuppdatering (så kallad out-of-band patch) för en allvarlig sårbarhet i Internet Explorer 6, 7 och 8. Illasinnade kan genom att få användaren att gå in på en specifik webbsida exekvera valfri kod med samma privilegier som användaren på en dator. Det räcker alltså att besöka "fel" webbsida som innehåller skadlig kod för att sårbarheten utnyttjas. Uppdatera snarast via Microsoft Update om du använder Internet Explorer 6-8!

http://technet.microsoft.com/en-us/security/bulletin/ms13-008