Manneman Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Enligt WinMatrix ska man kunna ladda hem Windows 8 Pre Beta inom kort... Håll koll på denna sidan: http://msdn.microsof...s/windows/home/ Om man behöver vara registrerad som developer har jag inte riktigt koll på... det får de närmaste timmarna avgöra. Från WinMatrix You can download Windows 8 Developer Preview (Build 8102 M3) later tonight at 8PM PST (11PM EST). This includes a 64-bit (x64) build with development tools to build apps and a 32bit (x86) or 64-bit (x64) build without development tools. The releases also include a suite of sample applications. The ISOs can be downloaded from from http://dev.windows.com.Upgrade from Windows 7 installation is not supported for pre-release code; only clean installs are supported. Reminder: It is not a beta release. OBSERVERA... länken i citatet är felaktig. Följ denna: http://msdn.microsof...s/windows/home/ // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Hoppas att det går att testa i VirtualBox. Skall bli intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Undras om man ska. Nyfiken till tusen men om man nu inte är utvecklare gör man en dumhet i att ladda ner det hela? Kanske att man kan/ska testa i Virtual PC och se om det funkar? Får bli imorgon svensk tid då för ikväll kommer väl inget att hända om tidsangivelserna är riktiga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Det finns en officiell länk på building Windows 8-bloggen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 (edited) nej tack det är bra för min del, använder windows7, orkar inte följa och installera windows8 sedan windows9 , windows10, så just nu det är bra, men tack ialla fall. Edited September 13, 2011 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 nej tack det är bra för min del, använder windows7, orkar inte följa och installera windows8 sedan windows9 , windows10, så just nu det är bra, men tack ialla fall. Det är som sagt en tidig release och inte ens beta ännu så jag skulle rekommendera alla som inte är riktigt sugna på Windows 8 att vänta åtminstone till betan eller RC:n kommer. Vem vet, du kanske blir nyfiken längs vägen när vi närmar oss lansering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Hoppas att det går att testa i VirtualBox. Skall bli intressant. Ja, men det är nog bäst att hålla koll på vad andra rapporterar i deras forum http://forums.virtualbox.org/viewforum.php?f=2&sid=2ad05a7ee184a5e6ef3c581e070dbb2e Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Kanske kan testa denna tidiga release på min Dator 2 som är bra för testning har bra lagom hårdvara för andra Windows. Jag lär nog säkert testa denna när och om den blir tillgänglig för oss användare. Eller göra som Andreas säger vänta på Beta och RC när dem kommer. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Nedladdningen nu ute!! http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/home/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Andreas: Hur gör man med serienummer eller behövs det inte på så här tidigt stadium Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Det som behövs är en e-postadress... helst en hotmail-/live-adress, men det skall tydligen funka med vilken adress som helst. Den går att få igång i Vbox, men jag fick försöka ett antal gånger och efter omstart ville den inte starta igen... jag fortsätter testa. Virtual PC gick inte alls! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Bra e-son. Du har 3 timmar på dig (min återstående hämtningstid). Sedan förväntar jag mig en väl utprövad VBox-guide. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 (edited) Efter ytterligare en ominstallation är den igång igen (har inte startat om än). VBox-Guide: 1. Konfa som "Other Windows" 2. Ge inte upp! Edited September 14, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Tack, hoppas att jag lyckas följa guiden. Du kör 32-bit, väl? 64-bit är på väg ned här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Andreas: Hur gör man med serienummer eller behövs det inte på så här tidigt stadium Behövs ingen produktnyckel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 (edited) Tack, hoppas att jag lyckas följa guiden. Du kör 32-bit, väl? 64-bit är på väg ned här. Jo jag tog 32-bit till boxen. Efter lite krånglande och några omstarter, uppför den sig hyffsat i boxen, Gästtillägget kan man dock glömma... går inte att installera. Edited September 14, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Hämtar och lägger den i VMware! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Hämtar och lägger den i VMware! Säg till om du lyckas, jag har spruckit både på 64- och 32-bit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Efter en del trimmande av inställningar i VBox fick jag igång installationen. IE10 har fått förbättrat html5-stöd. Kopplingen till Live-kontot kan jag dock inte annat än hata. Skall visst gå att undvika, men det har jag inte utforskat än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Vad är det där för spännande bild? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Vad är det för Build version? //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 Build 8102 M3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Kopplingen till Live-kontot kan jag dock inte annat än hata. Skall visst gå att undvika, men det har jag inte utforskat än. Skapade lokalt konto i och med det slapp jag Live kopplingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 (edited) Installerar Windows Developer Previem på dator 2 nu. Tog ned 32-bitarsversionen. Installationen är klar det ser snyggt ut bl.a. snyggare Start! //DAson Edited September 14, 2011 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 Ååå vad sugen jag är.... men jag har bestämt mig för att låta bli till första betan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts