Gå till innehåll

Vill du prova Windows 8?


Manneman

Recommended Posts

Enligt WinMatrix ska man kunna ladda hem Windows 8 Pre Beta inom kort...

Håll koll på denna sidan: http://msdn.microsof...s/windows/home/

Om man behöver vara registrerad som developer har jag inte riktigt koll på... det får de närmaste timmarna avgöra.

Från WinMatrix

You can download Windows 8 Developer Preview (Build 8102 M3) later tonight at 8PM PST (11PM EST). This includes a 64-bit (x64) build with development tools to build apps and a 32bit (x86) or 64-bit (x64) build without development tools. The releases also include a suite of sample applications. The ISOs can be downloaded from from http://dev.windows.com.

Upgrade from Windows 7 installation is not supported for pre-release code; only clean installs are supported. Reminder: It is not a beta release.

OBSERVERA... länken i citatet är felaktig. Följ denna: http://msdn.microsof...s/windows/home/

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undras om man ska. Nyfiken till tusen men om man nu inte är utvecklare gör man en dumhet i att ladda ner det hela? Kanske att man kan/ska testa i Virtual PC och se om det funkar? Får bli imorgon svensk tid då för ikväll kommer väl inget att hända om tidsangivelserna är riktiga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej tack det är bra för min del, använder windows7, orkar inte följa och installera windows8 sedan windows9 , windows10, så just nu det är bra, men tack ialla fall.

Det är som sagt en tidig release och inte ens beta ännu så jag skulle rekommendera alla som inte är riktigt sugna på Windows 8 att vänta åtminstone till betan eller RC:n kommer. Vem vet, du kanske blir nyfiken längs vägen när vi närmar oss lansering :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan testa denna tidiga release på min Dator 2 som är bra för testning har bra lagom hårdvara för andra Windows. Jag lär nog säkert testa denna när och om den blir tillgänglig för oss användare. Eller göra som Andreas säger vänta på Beta och RC när dem kommer.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som behövs är en e-postadress... helst en hotmail-/live-adress, men det skall tydligen funka med vilken adress som helst.

Den går att få igång i Vbox, men jag fick försöka ett antal gånger och efter omstart ville den inte starta igen... jag fortsätter testa.

Virtual PC gick inte alls!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, hoppas att jag lyckas följa guiden. :lol:

Du kör 32-bit, väl? 64-bit är på väg ned här.

Jo jag tog 32-bit till boxen.

Efter lite krånglande och några omstarter, uppför den sig hyffsat i boxen, Gästtillägget kan man dock glömma... går inte att installera.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en del trimmande av inställningar i VBox fick jag igång installationen. IE10 har fått förbättrat html5-stöd.

Kopplingen till Live-kontot kan jag dock inte annat än hata. :angry: Skall visst gå att undvika, men det har jag inte utforskat än.

post-7701-0-80910800-1315993274_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerar Windows Developer Previem på dator 2 nu. Tog ned 32-bitarsversionen. Installationen är klar det ser snyggt ut bl.a. snyggare Start!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...