Gå till innehåll

Vill du prova Windows 8?


Manneman

Recommended Posts

Personligen kan jag aldrig tänka mig det nya "petplatte-gränssnittet" på en stationär dator, så tills microsoft, eller någon annan har visat hur man stänger av det, får vi väl nöja oss med hacket som tar fram den gamla vanliga startmenyn från Windows 7. Då slipper man i alla fall hoppa fram och tillbaka mellan gränssnitten. B)

EnableW7StartMenu.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer]
"RPEnabled"=dword:00000000

Edit:

Efter omstart kan jag konstatera att, stängde av det nya gränssnittet var just vad hacket gjorde.

En lättnad måste jag säga... hoppas nu bara att MS inte avlägsnar denna möjlighet att använda W8 på något annat än pekplattor. ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade inte i VMware Workstation 7, så jag tog hem den nya 8:an och där gick det fint. Även VMware Tools gick smidigt in. Men som e-son sa i en annan tråd "Windows 7 med pekplatta".

Och vart tog programmenyn vägen? Annars ser det likadant ut, som i 7:an, förutom pekplatteskrivbordet, med den gröna bakgrunden.Det tog ett tag, men hittade till slut programmen via Search, varför på detta viset?

Fortsätter att installera och testa olika program. Såg att MS skulle skippa Flash, vilket var det första som hoppade in. när webbläsaren gick igång. Wndows Defender var alert och stoppade installationen av SpywareBlaster, något med certifikatet som inte stämde. Vissa popupps går inte att stoppa, hur man än gör. Letar vidare om detta i IE10, någon inställning kanske?

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...