Gå till innehåll

Till dig som testar Windows 8 Dev... visa och berätta!


Manneman

Recommended Posts

Alltså... jag ritade som ni kan se, ett fint självporträtt i appen "paintplay", men blir inte klok på hur man sparar sina mästerverk i dylika appar. Någon som har kommit på trollformeln? :P

Kopian fick jag "dumpa" i värdoperativet.

post-1936-0-46324000-1316194240_thumb.pn

För övrigt en fantastisk bild :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 88
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

,,tycker för övrigt att det är förvirrande med att ha 2 olika skrivbord...när dom inte verkar komplettera varandra så bra....men då 99% verkar vara lämpat gör USA så ska vi inte ha för stora förhoppningar än..bara att inse fakta, W8 är inte gjort för oss i Europa än..mest bara för att visa upp det kosmetiska ..,.trist men sant. Och alla dessa sk "appar" som finns är till för just USA, om man inte vill ge sig in i registret och pilla....om ja skulle ge nått mellan 0 och 10 får W8 2 av mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får den, om du berättar hur man gör för att spara från apparna! ;)

Avancerade tester.... :)

Jo eftersom en engelsk googling inte ger ett smack angående att inte kunna spara så måste den vara nåt inhemskt problem.

Jag ändrade till engelskt tangentbord så funkar spara igen.... testat med notepad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ändrade till engelskt tangentbord så funkar spara igen.... testat med notepad.

Jag har inga problem att spara från dom "vanliga" windows-programmen i klassiskt gui. Vad jag undrar över är apparna i petgränssnittet... som t.ex "paintplay" där jag då ritade bilden. Jag hittar helt enkelt inga alternativ för "Spara".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem att spara från dom "vanliga" windows-programmen i klassiskt gui. Vad jag undrar över är apparna i petgränssnittet... som t.ex "paintplay" där jag då ritade bilden. Jag hittar helt enkelt inga alternativ för "Spara".

Jag kan inte spara med svenskt tangentbord valt i vanliga GUIet....Googlar man på windows 8 paintplay och eller save så får man inte heller upp några trubbel med att spara.

Ctrl-S borde funka på Paintplay.... misstänker tangentbordtrubbel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tittat igenom en del videotester som diverse sajter har lagt ut. Är det bara en känsla man får att det mesta krutet i den här första versionen är lagt på det här nya "fingergränssnittet" för att visa "hur det är tänkt att det ska fungera" och att man sparar/inte har lagt till det som hör hemma i den mer "klassiska skrivbordsversionen" och som då lär dyka upp i de mer "normala" beta versionerna?

Lite av intrycket från de här konceptbilarna som biltillverkarna brukar visa upp. Vad som sedan kommer i produktion, brukar vara en något annorlunda variant.

Det är ju en tidig version av Windows 8 som är till för att utvecklare ska kunna skriva och testa program som fungerar med de nyheter i Windows 8 som påverkar utvecklingen av framtida program.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De appar som finns är bara sample apps och vissa är gjorda av collegestudenter som deltagit i ett utvecklingsprogram hos Microsoft under sommaren. Ingen har kunnat utveckla för det (utom Microsoft) förrän denna vecka så räkna med att vi kommer att se appar dyka upp under hösten och vintern tidigast.

Vad gäller paintplay misstänker jag att det bara är tänkt att vara lek utan möjligheter att kunna spara sin kreation...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De appar som finns är bara sample apps och vissa är gjorda av collegestudenter som deltagit i ett utvecklingsprogram hos Microsoft under sommaren. Ingen har kunnat utveckla för det (utom Microsoft) förrän denna vecka så räkna med att vi kommer att se appar dyka upp under hösten och vintern tidigast.

Vad gäller paintplay misstänker jag att det bara är tänkt att vara lek utan möjligheter att kunna spara sin kreation...

Jo det är troligen så angående Paintplay... men det är konstigt att ingen i den engelskspråkiga världen funderat över varför man inte kan spara.....borde finnas ett antal hits med Google ??

Angående Virtualbox och 3D så rullar den här tråden:

http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=2&t=44577&start=45

Flera som har "lag" men med min SSD-disk så är det mesta blixtsnabbt.

-------------------------------------------

Det viktigaste angående appar.... det är det bästa med W8 att MS äntligen ska öppna en marknad där det kan saluföras appar som samsas med diti gratis.

Androids marknad är en höjdare !!

https://market.android.com/

Man ger då utvecklare chansen att tjäna pengar på sin kodtalang och saluför det på ett ställe.

Kanon !! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste angående appar.... det är det bästa med W8 att MS äntligen ska öppna en marknad där det kan saluföras appar som samsas med diti gratis.

Man ger då utvecklare chansen att tjäna pengar på sin kodtalang och saluför det på ett ställe.

...och alla som vill "köra eget" och inte rätta in sig i MS-ledet, kan bara glömma att försörja sig som programmerare.

Toppstyrning, diktatur, protektionism, inlåsning m.m, brukar det kallas i andra sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och alla som vill "köra eget" och inte rätta in sig i MS-ledet, kan bara glömma att försörja sig som programmerare.

Toppstyrning, diktatur, protektionism, inlåsning m.m, brukar det kallas i andra sammanhang.

Inte alls om man gör det här rätt... :)

Men man kan göra det som med Apples marknad och där är det hela tiden diskussion eftersom Apple godkänner vad som ska finnas.

Google har en friare syn och Andoids marknad är mer "vildvuxen".

Det viktiga är att det skapas EN marknadsplats där utvecklare har chansen att sprida sina alster.

Sen det stora frågetecknet är då missbruk av tjänsten från "the bad guys" och spridning av malware.

Google har fått städa flera gånger i sin marknad där det skickats upp just malware.

Troligen får MS införa hårda kontrollfunktioner av en mjukvara men de behöver ju sedan inte lägga sig i innehållet.

(sen har vi då också patentutmaningar men det behöver vi ju inte lägga oss i Sverigeoch EU eftersom vi inte har den lagstiftningen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har fått USB-minne och USB-hårddiskar att visas i W8? I så fall några tips

Möss och tangenbord fungerar men inte lagringsenheter.

Kör W8 i VB

Provade också att installera VB extension-pack men det hjälpte inte för ovanstående men det känns som musfunktion och annat grafiskt laggar mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller storleken på installationen så är det oväsentligt om det är samma som tidigare eller mindre/större då lagring idag (och ännu mindre när Windows 8 släpps) inte är ett problem. Det som är intressant är vad som körs och vad man har gjort för att optimera det som faktiskt laddas i form av tjänster och processer och där har man lyckats minimera minnesåtgången väsentligt och med stöd för nya strömsparfunktioner kan man minimera processoråtgången och ännu mer få ett effektivt operativsystem.

Det kan säkert va sant ang. storleken om man ser till en medskickad installationsskiva & då är nog folk mest intresserade av saker som tidsåtgång & saker som kan underlätta distribuering och automation vid installering. Men börjar man även ta hänsyn till de nu blivit vanligt att MS erbjuder öppna portaler där folk direkt kan skaffa sig valfria versioner så hamnar de lite i ett annat läge. Tänker framförallt på dessa mobila anslutningar med inbyggda begränsningar om 5-10GB/mån & liknande. Visserligen är de väl på väg & flyttas upp omkring 20GB enl. PTS för nyare tecknanden.

,,tycker för övrigt att det är förvirrande med att ha 2 olika skrivbord...när dom inte verkar komplettera varandra så bra....men då 99% verkar vara lämpat gör USA så ska vi inte ha för stora förhoppningar än..bara att inse fakta, W8 är inte gjort för oss i Europa än..mest bara för att visa upp det kosmetiska ..,.trist men sant. Och alla dessa sk "appar" som finns är till för just USA, om man inte vill ge sig in i registret och pilla....om ja skulle ge nått mellan 0 och 10 får W8 2 av mig...

...och alla som vill "köra eget" och inte rätta in sig i MS-ledet, kan bara glömma att försörja sig som programmerare.

Toppstyrning, diktatur, protektionism, inlåsning m.m, brukar det kallas i andra sammanhang.

@PCfreak, @e-son m.fl....

USA har varit normen ända sedan andra världskriget och man har samtidigt dragit enorm nytta av den statusen i alla tänkbara situationer.

Lade speciellt märke till en yttring på detta under firandet av 9/11, vet inte om det var av en tillfällighet men sett detta vid andra tillfällen också.

God Bless America!

Varför bara Amerika säger jag & ställer mig undrande som utlänning samtidigt som vi här i övria länder deltagit i "deras" sorger och lidit med dem.

Vet inte om den Amerikanska sidan hade lidit lika mycket för oss om vi hade råkat ut för liknande situationer & ser man till Arabvärlden så har de ju inte funnits knappt något medlidande alls enligt vad historien har visat. Då är massförstörelse helt ok och det är U.S som det är synd om.

Sällan man ser att fokuseringen ligger lika mycket på resten av världen av samma vikt som den man lägger till dem egna staterna.

Såvisst när de visar sig på den nivån bland vanligt folk att dem ser sig själva som dem främsta i Världen, inte omöjligt man då också kan förvänta sig ökad strävan efter monopol och ökad makt på i stort sett alla fronter. Microsoft är ju allra högsta grad en av dem i ett värdsligt perspektiv liksom Google.

Ovanstående avvek må hända lite från ämnet...

Drog för den skull hem en 32bitars av Windows developer preview.

Provade först med använda stödet som redan finns i Windows 7 Ultimate för vhd och testade i Virtual PC på disk med ungefär 10GB och 1GB RAM.

Ah, hann så långt att jag fick uppleva den nya blåskärmen med meddelandet....Hal_Initialize_Fail

Körde några rundor..samma fel återkom hela tiden & gav sedan upp.

Installerade därefter VirtualBox utan problem..Skapade en ny virtuell maskin och utnyttjade den ursprungliga disken (vhd).

Samma krångel upprepades under flera försök med resultatet svart skärmbild med felmeddelande i vit text som snurrar runt.

Testade flera olika inställningsmöjligheter i VirtualBox, bl.a kom de upp meddelande om felande ljud, ändrade därför till annat men hjälpte inte och stängde därefter av de helt. Oavsett vad som görs så går inte Windows 8 att installera på denna maskin.

Har även provat en tidigare 6.2.7955, hade visserligen Windows 7 installer vilket gjorde förloppet annorlunda och inte alls lika snabbt.

Men de blev hallt så fort de börjar växla till Windows 8 och systemet ska börja läsas in precis som nu i den senaste versionen.

Kan någon bekräfta om det verkligen är sant att Windows 8 enbart fungerar på datorer med stöd för utökad virtualisering i processorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni vet så ingår Microsoft Security Essentials i Windows Developer Preview. Och det nöjde jag mig vid testningen! Firefox 6 funkade bra i W8 Pre Betan ska ni veta.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W8+crome = your browser scores

341

AND 13 BONUS POINTS

out of a total of 450 points

Kan även meddela att, kortläsaren för min bank funkar &. Behövde inte hämta hem och installera, utan detta skötte sig själv. Har Handelsbanken.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll! Har W7 på ena hdd´n och W8 på den andra. Nu till det roliga/tråkiga. Om jag har båda hdd inkopplade och kör dualboot, samt väljer att köra W8:a, så går allt bra, tills jag startar om och vill köra W7a:n nästa steg. Det verkar som om W8:a tar över, för när W7 skall startas så görs det en diskkontroll för att rätta till problem som uppstått med två isatta hdd:s... Plockar jag bort hdd´n för W7, så funkar det som det skall. Hur kan detta komma sig? Blir liksom lite fundersam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...