Gå till innehåll

Gamla program hur ska de fungera


lenne

Recommended Posts

[glow=red,2,300]Hej [/glow] 

Ny idag på detta forum och försöker leta mig fram så gott det nu går.

Är ingen expert utan kan man väl säga en glad amatör vad det gäller större kunskaper om datorer av idag. Har visserligen varit med ända från de första Kompis och ABC datorer man började med och tycket det var helt sagolikt med att kunna ha en bandstation.

Sen blev det win 95 efter det kom 98:an helt underbar tyckte man då. Nu kör man XP och läser om att Vista ska komma och att allt större datorer behövs. Frågan är väl om plånboken också hinner med...

Men nog av brödtext kanske utan komma till frågan.

Har flera tillbehör som digitalkameror, skrivare, scanner som jag använde men med XP så ligger de bara där.

Finns det ngn möjlihet att använda dessa eller är det bara att kasta alla tillbehör så fort man uppgraderar windows.

Hade varit trevligt att kunna använda scannern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet!

Om du kan använda dina skannrar, kameror med mera beror helt och hållet på vilket märke och modell det är. Vissa hårdvarutillverkare är bättre på att skapa drivrutiner för Windows XP medan en del inte gör det alls. Svara med märke och modell på din skanner, digitalkamera osv så ska jag eller någon annan säkerligen kunna hjälpa dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket kul forum för en amatör, trodde inte det skulle komma svar så snabbt.

Det jag mest skulle vilja använda är en scanner av märket Cannon (CanoScan FB 630 U)

Har en installationsskiva till denna men där det står Software for Windows98 Version 1.01

Saknar även programmet som följde med Scangear toolbox, Ulead Photo Express.

Har visserligen Photoshop Elements 3 men som sagt det fanns en del småsaker som var bra i Ulead.

Kameran var en Agfa och enligt Agfa i Norge dit jag blev hänvisad så har de inga uppgraderingar, så den nya kameran blev inte en Agfa och kommer troligen aldrig bli det heller.

Lenne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

En liten fundering bara... var kan man hitta dessa uppdateringar har varit i kontakt med Canon:s websida och deras support men ngt svar har ej inkommit. (Detta innan jag hittade in på denna sida)

P.S Måste ge en komplimang till artikeln om Vista, för en insnöad "norrlänning" är det skönt att ngn skriver på svenska om nyheter. Skolengelska i all ära och såpoperors språk kanske man kan förstå en del av men dataspråker är ju mer fikonspråk. Bra!

Fortsätt gärna att berätta och ge förklaringar (på vissa termer) kan ju inte bara vara jag som är nörd på språk (hoppas jag) D.S

Lenne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...