Gå till innehåll

Visa sökvägar överst i alla fönster?


BertL

Recommended Posts

Namnlistor?

Det jag hänvisade till gäller Explorer/Utforskaren.

Det finns ingen generell inställning som gör att varje applikation visar sökvägen till den öppna filen. Har du tur så finns det i applikationens inställningar.

Redigerad av odenxt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kallas namnlistor i den svenska versionen. Om man öppnar en mapp i utforskaren, som då visar en lista med filer, anges sökvägen till filer som en informationspost för varje fil i listan. I Internet explorer finns sökvägen i ett särskilt fönster överst. I äldre operativsystem fanns ibland namnet på den öppna filen och sökvägen angiven överst i alla fönster som öppnades i systemet. Den funktionen var guld värd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag vill ha detta överst, ungefär som i Internet Explorer, men i äldre system fanns det i själva sidhuvudet (namnlisten överst som den ibland kallats). Antag att jag öppnar ett dokument i Word. Då står dukumentnamnet överst. Efter det står det "Microsoft Word". I stället för dokumentnamnet skulle jag vilja ha hela sökvägen med dokumentnamnet sist eller alternativt dokumentnamnet följt av hela sökvägen. Är detta klart nog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag vill ha detta överst, ungefär som i Internet Explorer, men i äldre system fanns det i själva sidhuvudet (namnlisten överst som den ibland kallats). Antag att jag öppnar ett dokument i Word. Då står dukumentnamnet överst. Efter det står det "Microsoft Word". I stället för dokumentnamnet skulle jag vilja ha hela sökvägen med dokumentnamnet sist eller alternativt dokumentnamnet följt av hela sökvägen. Är detta klart nog?

Det finns ingen generell inställning som gör att varje applikation visar sökvägen till den öppna filen. Har du tur så finns det i applikationens inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...