Gå till innehåll

Utskriftsproblem XPpro och Adobe Acrobat Pro 8 [LÖST]


eklov

Recommended Posts

En förening har köpt en skrivare/kopiator Canon SmartBase PC1230D.

Tyvärr visade det sig att Canon inte har drivrutin för 64-bit operativsystem, varför jag skaffade en begagnad bärbar dator med XPpro i att vara mellanhanden mellan styrelsens 64-bit-datorer och utskrift. USB-minne med de filer som ska skrivas ut tas med och stoppas i XP-maskinen.

I går började maskinen användas. Jag har installerat Office 2003 och uppdaterat och även installerat FileFormatConverters.exe och uppdaterat.

Jag har även installerat Adobe Acrobat Pro 8 och uppdaterat tills inga uppdateringar finns att finna.

Utskrift från Word fungerar bra, men utskrift från Acrobat skiter sig.

Bilder numrerade i tidsordning medföljer.

Aha, mina numreringar av bilderna följer inte med: Bild 1: "Acrobat 8.1", bild 2: "Acrobat 8.3", bild 3: "Runtime error" och bild 4:"Undantag".

Vad kan jag göra?

post-4477-0-00738900-1316613986.jpg

post-4477-0-68600600-1316614004.jpg

post-4477-0-49542100-1316614021.jpg

post-4477-0-11005400-1316614035.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Problemet är löst! Jag hittade i Microsofts Technet detta:

Inställningarna i filen Boot.ini är följande:

/noexecute=policy_level

Obs! policy_level anges med AlwaysOn, AlwaysOff, OptIn eller OptOut.

Jag hade Optin och det hjälpte inte att jag angav de program som inte skulle skyddas av dataexekveringsskydd, det gick likafullt inte att skriva ut från Acrobat Pro 8 eller Internet Explorer.

Då letade jag rätt på filen Boot.ini (skyddad systemfil i C:\), tog egenskaper och bockade av skrivskyddet. Bytte ut Optin mot AlwaysOff, sparade, slog på skrivskyddet och backade tillbaks med att dölja systemfiler och inte visa dolda filer. Startade om datorn och simsalabim kunde jag skriva ut!

Konfiguration av dataexekveringsskydd för hela systemet.doc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...