Gå till innehåll

Vilket antivirus ska jag ha till Windows 8?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Har fått en fråga från en användare som testat Avast och AVG men inget av dem verkar fungera i Windows 8. Till att börja med vill jag säga att Windows 8 är i ett mycket tidigt skede och långt ifrån färdigt. Även om kompatibiliteten mot Windows 7 skall vara så gott som 100 procent kan det finnas scenarier där applikationen är skapad på ett sätt som hindrar den från att fungera i Windows 8. Tilläggas skall att Windows Defender ingår i Windows 8 och Defender skyddar numera inte bara mot skadliga program utan även virus. Vill du testa Windows 8 kan du med andra ord göra det med vetskap om att ha ett fullgott skydd mot virus och skadliga program.

Läs mer på http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2011/09/15/protecting-you-from-malware.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Betatestar han AVG och Avast för kommande versionsutgivning eller är det bara test av gamla program? Är det betatetsning av bägge dessa antivirusprogram så är det ju inte underligt om det krånglare - ett program i pre-betastadium och två i betastadium. Så länge vi inte har betan för Windows 8 så är det nog ganska svårt att avgöra ifall program fungerar tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar personen då han säger att det inte verkar fungerar..... Kraschar det eller ber personen att få virus skickade till sig för att se om virusprogrammen tar det.... I detta fall borde han ju ominstallera datorn ofta .....

Kanske jag som tycker det låter konstigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...