Gå till innehåll

Problem med ny router ASUS RT-N56U


Gäst yassin_2999

Recommended Posts

Gäst yassin_2999

Hej,

Det var längesen var skrev något...men nu behöver jag eran expertis.

Jag köpte en ny router: ASUS RT-N56U som har fått väldigt bra betyg på olika sajter samt även från privatpersoner. Jag gick från D-LINK DIR-615.

Problemet som jag har är att jag kan inte kommunicera mellan min Ipad2 via appar och min stationära PC (Win7).

Appar: AirVideo och FileBrowser

Det fungerade felfritt med D-linken men nu kan jag inte hitta remote machines via apparna. Jag har testat att portforward Airvideo eftersom det var bara den jag hittade på Portforwarding.com, men det hjälpte inte. Jag kan nämna även att på D-linken behövde jag inte göra något portforward och det räckte med att ange det fullständiga datornamnet samt lösenordet så kunde jag stream från PC till Ipad:en.

Är det någon som vet om det är någon inställning på routern som gör att Ipad:en och PC inte kan kommunicera med varandra ?

Det känns lite dumt att betala närmare 1000 kr på en router som inte kommunicerar med alla enheter inom hemma nätverket.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Har du aktiverat UPnP mediaserver i routern?

Japp, den är aktiverad.

Har du kontrollerat så att din ipad får en ip-adress av routern?

Tack för alla inlägg. Något konstigt har hänt. Tisdag kväll satt jag säkert 3 timmar med att få allt att fungera utan något resultat. Ipad, Iphonen fungerade inte.

Gick tillbaka till D-linken under tiden. Igår så tänkte jag testa igen. Pluggar in allt, testar Ipad/Iphonen och allt fungerar precis som det ska. Utan portforwarding...utan någon extra insatts.

Mycket märkligt...

Det jag gjorde då när jag fick den vara bara att uppdatera firmwaren samt ställa in alla inställningar med SSID, lösenordet samt IP-poolen: Får inte paddan o iphonen att koppla via apparna.

Igår fungerar alla enheter och alla appar. Ja....ibland förstår man inte hur alla dessa ettor och nollor bete sig.

Vh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...