Gå till innehåll

Vad lyssnar ni på ?


plun

Recommended Posts

Tack för ikväll Plun, inget snack om saken...bra musiksmak!

Jo musik är stort !!!

Bästa låten jag postade är nog Jungleland, jag tog med fli bort "brucan" eftersom Jungleland är "The Big Mans" stora låt.

När han lägger ner saxofonen i låten så är det bildligt talat slut...... :(

Jag tror inte Bruce & The E-steet band orkar resa sig efter den här smällen. Mer "äkta" "råmusik" får man leta efter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 156
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Och nu till något helt annat...

Proffsiga produktioner av totalt oseriösa låtar ofta tillsammans med kända artister. Sköna melodier men ibland gör man nog bäst i att inte fördjupa sig i texterna. ;)

The Lonely Island spellista:

Och när jag nu är inne på lite mindre seriösa låtar kommer här ytterligare 2 underbara gitarrvirtuoser. :)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paul Carrack är min absoluta favorit i alla kategorier. Här som sångare i Mike & The Mechanics... låtvalet är för att de flesta känner igen låten/rösten. Han är just nu aktuell som sångare i Birka Cruises TV Reklam...

http://www.youtube.com/watch?v=tKiLGysBO7U

Paul Carracks röst... INTE pellejönsen i videon

http://www.birka.se/1/sv/filmvisning/filmvisning.php?item=file_file-s0/698

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer upp med lite mer komplicerad musik..... en av vår tids största musikgenier Mike Oldfield skrev den

Nu är den inte så lätt, så långt ifrån Britney Spears etc som man kan komma ^_^

Vad en Tubular Bell är för någonting lyssnar/ser man efter cirkus 4.30

Sen är det ett rått gitarrsolo.... :)

Redigerad av plun
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer upp med lite mer komplicerad musik..... en av vår tids största musikgenier Mike Oldfield skrev den

Håller med att Mike Oldfield är fantastisk och Tubular bells är underbar i alla tänkbara versioner. Fast om jag skulle visa "mer komplicerad musik" av honom så skulle jag ta denna.

http://www.youtube.com/watch?v=vJjGTxoXtSI

Kanske det skummaste flummigaste mest varierande och förvirrade albumet jag hört. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det skummaste flummigaste mest varierande och förvirrade albumet jag hört. :)

Njau... Mike Oldfield har blandat skit med guldkorn och med Amarok så ramlade han väl över "skitgränsen"....... Jag tycker den är totalt olyssningsbar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tiden att MO fick vara med! Far above the clouds från Tubular Bells III (pluns inlägg) är det ett jäkla drag i, men jag föredrar studioinspelningen, och den både förtjänar och behöver betydligt bättre ljudkvalitet än i YT-videon för att komma till sin rätt. Skall spelas ”svinhögt”, men givetvis utan att klockorna distar det minsta. Rätt mäktigt ös på slutet med full sprutt på guror och annat, som sedan överträffas av klockorna som återkommer med full kraft och renhet. B)

Amarok var mitt första MO-album. Köpte det efter att ha läst om det i Hifi&Musik. ;) Jo, den är mycket lyssningsbar, ge den tid och full koncentration, så växer den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..host ...host... kan vi vädra ut haschångorna nu? Har inget emot Mike Oldfield, men är han inte väldigt -80? ;)

Är själv ganska 80 i musiksmaken, men visst finns det mer representativa flummare än Oldfield?

När vi ändå är inne på gitarvirtouser... är det någon som kommer ihåg dom här? Såg dom på KB-hallen i Köpenhamn "The very same year". jag kan lova att sikten var begränsad i hallen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tiden att MO fick vara med! Far above the clouds från Tubular Bells III (pluns inlägg) är det ett jäkla drag i, men jag föredrar studioinspelningen, och den både förtjänar och behöver betydligt bättre ljudkvalitet än i YT-videon för att komma till sin rätt. Skall spelas ”svinhögt”, men givetvis utan att klockorna distar det minsta. Rätt mäktigt ös på slutet med full sprutt på guror och annat, som sedan överträffas av klockorna som återkommer med full kraft och renhet. B)

Njau igen.... problemet är att man inte kan hitta ursprungsversionen av Tubular Bells hos YouTube.

Versionen jag postade är hursomhelst klart mäktig när klockorna går igång... :) Kanon !!

Sen finns det inget "flummigt" hos Mike Oldfiled..han är och förblir ett musikgeni samt den store föregångaren för "New Age" musiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....fast jag var ju faktiskt med när det begav sig. En stund före det begav sig också... ;)

Jo jag kan inte minnas att Mike Oldfield förknippades med "flummare", det värsta jag vet !!.... ^_^

En till godbit, 45 miljoner lyssningar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...